Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe ulice w centrum miasta. Komunikacyjne zaplecze dla ul. Piotrkowskiej

Piotr Grabowski
Tak wyglądać będzie ul. Tuwima na wysokości numeru 10, gdzie powstać ma nowa ulica.
Tak wyglądać będzie ul. Tuwima na wysokości numeru 10, gdzie powstać ma nowa ulica. Biuro Architekta Miasta
Nie do poznania zmieni się kwartał ulic między ul. Piotrkowską, Kilińskiego, Tuwima i Narutowicza. Biuro Architekta Miasta opracowało plan zagospodarowania i ożywienia tego terenu. Pierwsze prace powinny ruszyć już w przyszłym roku.

Nowa droga przez fabrykę
Plan jest prosty. Trzeba wykorzystać teren między głównymi ulicami, który obecnie jest martwy. Na tyłach kamienic i starych kompleksów przemysłowych mają powstać nowe drogi dojazdowe, parkingi – także wielopoziomowe, chodniki i pasaże.
– Poprzez sieć dróg wewnętrznych stworzymy zaplecze między innymi dla firm działających przy ul. Piotrkowskiej, a dzięki temu pozbędziemy się z niej aut – mówi Marek Janiak, architekt miasta.
Pierwszym zadaniem będzie budowa drogi od ul. Tuwima do ul. Moniuszki, równoległej do ul. Sienkiewicza. Przebicie ma nastąpić na wysokości posesji przy ul. Tuwima 10. Ulica będzie o tyle nietypowa, że przechodzić ma przez środek fabryki. Front jej budynku, widoczny od ul. Tuwima, zostanie częściowo wyburzony właśnie po to, by przejeżdżały tamtędy auta. Dojścia do tej drogi będą możliwe także przez podwórza od ul. Piotrkowskiej czy od ul. Sienkiewicza.
Zarząd Dróg i Transportu ogłosił już przetarg na projekt rewitalizacji budynku po starej fabryce przy ul. Tuwima 10, a także na projekt drogi, która ją przetnie.

Narutowicza dla tramwajów, 6 Sierpnia dla aut
Kolejne rozwiązanie to budowa pasażu prowadzącego przez podwórze przy ul. Piotrkowskiej 66, aż do ul. Sienkiewicza. Innym ciągiem komunikacyjnym byłoby utworzenie drogi wewnętrznej między ulicami Narutowicza (początek na wysokości ul. Wschodniej) i Traugutta (koniec przy ul. Sienkiewicza).
– Wzdłuż tych dróg wewnętrznych znalazłyby się ławki, zieleńce, pewnie też kawiarnie i restauracje – mówi Marek Janiak. – Pomysły podobają się właścicielom kamienic, którzy wiedzą, że to poprawi ich zyski, bo stworzą się nowe punkty handlowe.
Zmiany czekają także ulice, które otaczają omawiany kwartał. Na ul. Narutowicza znacznie zmaleć ma ruch samochodów. Jej przeznaczeniem będzie ruch tramwajowy. Przed Filharmonią ma powstać reprezentacyjny plac. Także ulice Kilińskiego i Zielona mają być drogami dla tramwajów. Ruch aut ma zostać przeniesiony na ul. 6 Sierpnia, która według architekta miasta nie jest obecnie wykorzystywana tak, jak powinna. Ul. Traugutta zostanie wyprostowana i będzie pasażem doprowadzającym do Bramy Miasta, czyli planowany wieżowiec przy ul. Kilińskiego na wprost ul. Traugutta i nowego dworca Łódź Fabrycznego.
Marek Janiak nie chce przewidywać, kiedy te wizje zostaną zrealizowane.
– Wszystko w rękach pani prezydent, skarbnika miasta oraz Zarządu Dróg i Transportu – mówi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany