Nowe trasy tramwajowe. Przebudują wiadukt, dobudują torowiska

GBZaktualizowano 
Nowe torowisko poprowadzone zostanie po północnej stronie dworca. Paweł Łacheta
Z wiaduktu na ul. Kopcińskiego znikną tramwaje, wrócą za to na ul. Tramwajową, a szyny zostaną położone na ulicach Wierzbowej, Składowej i POW. W Zarządzie Dróg i Transportu opracowano właśnie koncepcję nowego układu torowisk wokół dworca Łódź Fabryczna.

Nowe trasy swój początek będą miały na ul. Składowej, przy parku im. Moniuszki, gdzie powstanie dworzec tramwajowy z czterema równoległymi torowiskami. Składy kursować będą także odcinkiem ul. POW między ul. Składową a ul. Narutowicza, co stworzy pętlę wokół parku im. Moniuszki.

Od dworca tramwaje pojadą wzdłuż mającej powstać ulicy Nowowęglowej (po północnej stronie dworca) aż do ul. Nowotargowej (przedłużenie ul. Uniwersyteckiej, które połączy ul. Narutowicza z al. Piłsudskiego). Już za ul. Nowotargową torowisko przebiegać będzie wzdłuż obecnej ul. Węglowej do ul. Tramwajowej. Tu nastąpi rozwidlenie. Część składów ul. Tramwajową dojedzie do ul. Narutowicza, a część będzie mogła jechać prosto (na wschód) przez obecne tereny MPK, aż do ul. Wierzbowej, która połączona zostanie z ul. Nowowęglową.

Tory prowadzić będą następnie wzdłuż ul. Nowowęglowej do okolic skrzyżowania z ul. Tuwima (ten teren jest ogrodzony przez wykonawcę budującego dworzec). W tym miejscu nastąpi połączenie torowiska prowadzącego od dworca z biegnącym pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego. Wiadukt też czeka przebudowa: torowisko znajdujące się obecnie między jezdniami będzie zlikwidowane i przeniesione na poziom zero (jak na al. Włókniarzy, na wysokości dworca Łódź Kaliska).
Cały ten plan ma zostać zrealizowany do 2015 r.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Trull

Wyśnił ci się ten tramwaj na Piotrkowskiej.

g
gdyby nie POLICJA

byłaby stolica !

j
ja

jak w temacie - co z tunelem (rynną) przy centralu? jednocześnie wszystko rozwalą? czy napodpisują umów że niby to tyle a tyle chcieli, potem w referendum pójdą na zieloną trawkę i zostawią długi i bajzel

j
ja

gdzie można się podpisać pod referendum? Bo zdaje się, ze miały być zbierane podpisy w sprawie odwołania naszej "prezydent"??

m
misia

a rozbiórką istniejących torów też zajmie się firma brata Hanki? brawo, to się nazywa rodzinny biznes !!! :/

o
oko

Oczywiście rozbiora to co naprawili, a i tak nowego nic nie wybuduja bo już chca puscic tramwaj po nowej piotrkowskiej. Koszty dla PO to nieważne. wazne by był przerób dla kolesi.Chore pomysły by zarobić a nie kierować sie dobrem wspólnym. A najwazniejszy kanion przy centralu. Czyli jak zwykle typowe ble, ble ble popapranców.

Ł
Łodzianin

Mam się śmiać czy płakać! znowu fantazjują jak szybko im się pokazuje wizualizacje i najróżniejsze plany szkoda tylko że realizacja tych planów trwa w nieskończoność mamy niezliczone dowody na to.......

W
Wacław

Podobnie jak na całej ulicy Tuwima, było też torowisko na ulicy tramwajowej. Także pod sam Dworzec Fabryczny podjeżdżał tramwaj (12 i 16), następnie ulicą POW (dawniej Armii Ludowej) torowisko prowadziło do ulicy Narutowicza, rozwidlając się w kierunku Wschodnim i Zachodnim. Z ulicy Narutowicza poprzez plac Dąbrowskiego i Sterlinga do ul Pomorskiej (dawniej Nowotki) także była linia tramwajowa (22). Na Dworzec Kaliski tramwaje podjeżdżały bezpośrednio pod sam budynek dworcowy (8, 12, 19, 20, 24). Tramwajem (16) można było pojechać Łagiewnicką aż do torów kolejowych przy obecnej ulicy Sikorskiego i planowanym przystanku kolei regionalnej. Także linia tramwajowa (3, 13, 17) prowadziła poprzez obecną Legionów, Unii Lubelskiej, Srebrzyńską, Wieczność na Nowe Złotno. Był to znakomity dojazd ze wschodnich krańców Łodzi poprzez centrum miasta do Parku na Zdrowie i cmentarza na Mani. Ale władzom naszego Miasta tramwaj przeszkadzał, bo oni poruszali się służbowymi i prywatnymi limuzynami. Chyba obca im była wiedza o zaletach ekologicznych i wielu innych jakie daje sprawna i funkcjonalnie poprowadzona sieć zbiorowej komunikacji szynowej w dużym mieście.
Doprowadzono do paraliżu tej komunikacji właśnie poprzez likwidację linii tramwajowych, braku dbałości o jakość taboru tramwajowego i nieremontowanie torowisk. To spowodowało zmniejszenie funkcjonalności i sprawności komunikacji tramwajowej. Jeśli dodamy do tego fatalny układ tras wymuszający wiele przesiadek i biegania przez coraz ruchliwsze skrzyżowania ulic oraz znaczące wydłużenie czasu podróży - to mamy fatalny obraz tej komunikacji.
Dobrze, że teraz przy okazji budowy nowego Dworca Fabrycznego, pomyślano o bardziej funkcjonalnych rozwiązaniach w tym rejonie zbiorowego transportu szynowego. Oby tym razem żaden Pani Prezydent, ani nikt z jej zastępców nie przeszkadzał w realizacji tego co zaplanowali kompetentni pracownicy Zarządu Dróg i Transportu. Zamiast chorych pomysłów wychodzących od Prezydenta o wprowadzaniu do Łodzi trolejbusów, lepiej naprawiać i modernizować to co jest oraz reaktywować to, co było i zostało przez lata sprawdzone.

P
Piter

2-3 lata temu wyremontowali to torowisko, a teraz będą je rozbierać - brawo !!

k
klip

Wydaje się że debile rządzą w tej Łodzi,wyremontować i rozebrać,brawo!!!

a
absurd

rok temu wyremontowano tory na kopcińkiego, tramwaje jadą tam szybko i cicho !! jakieś 2 lata temu wyremontowano wiadukt na kopcińskiego!! są w łodzi inne torowiska i inne wiadukty do rozwalenia i do remontu!! sypie się wiadukt na rzgowskiej, na przybyszewskiego, na obywatelskiej, na łagiewnickiej, na telefonicznej, na drewnowskiej!! te remontujcie zanim się nie zawalą!!

J
J

Nic takiego z treści nie wynika.

Ł
Łodziak

Miś na miarę naszych możliwości. To się nazywa gospodarność?! Zapewne znowu ktoś zbije fortunę na tym wielkim słomianym przedsięwzięciu... Ile razy w ciągu 5 lat można remontować/przebudowywać/modernizować wiadukt/Narutowicza etc.? Jak widać tak długo jak można tym zarobić...

Ł
Łódź

Z treści wynika iż... Zdejmą torowisko na Kopcińskiego i ułożą nową trasę na Składowej POW.... :) Oczywiście zamiast szyn bus pas dodatkowy dla autobusów :))

j
ja

Hmmm.. zdaje się, że dopiero co remontowali torowisko na Kopcińskiego i ...ma zniknąć? Dobrze zrozumiałam?
Wydawanie pieniędzy przez nasze władze powinno być dokładnie śledzone bo to chwilami przechodzi ludzkie pojęcie...

Dodaj ogłoszenie