Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe procedury w łódzkim pogotowiu. Dyspozytor dostał komputerowe wsparcie

(lb)
Łódzkie pogotowie, jako drugie w Polsce, pracuje według specjalnych algorytmów pomagających optymalnie ocenić stan chorego. Decyzję o ich opracowaniu i wprowadzeniu podjął minister zdrowia po tym, jak w lutym ubiegłego zmarła 2,5-letnia Dominika. – W biurze wezwań zainstalowano specjalny program komputerowy, opracowany przez specjalistów i ekspertów od służby zdrowia, który będzie wspierał dyspozytorów w trudnych sytuacjach w prawidłowym zebraniu szczegółowych informacji o chorym – mówi Justyna Widerska, kierownik biura wezwań łódzkiego pogotowia.

Do tej pory dyspozytorzy pogotowia przyjmujący zgłoszenia opierali się na wewnętrznych procedurach ustalonych przez daną placówkę, wspierając się doświadczeniem i kwalifikacjami. Teraz jako wsparcie otrzymali 32 algorytmy postępowania w sprawach, które są najczęściej zgłaszane do biura wezwań pogotowia. Chodzi m.in. o zawał, bóle brzucha, paraliż, wypadek komunikacyjny, oparzenia, chorobę dziecka… Do każdego ze schorzeń są przypisane zestawy pytań, które dyspozytor powinien zadać wzywającemu karetkę.
Procedury opracował zespół pod kierownictwem dyrektora Lotniczego Pogotowia Ratunkowego przy udziale lekarzy, dyspozytorów, ratowników i pielęgniarzy. W konsultacjach i pracach brali udział przedstawiciele: Polskiej Rady Ratowników Medycznych, Związku Pracodawców Ratownictwa Medycznego SP ZOZ, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarstwa Ratunkowego i Społecznego Komitetu Ratowników Medycznych. Jako pierwsze algorytm wprowadziło pogotowie w Katowicach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany