Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe perony na stacjach i przystankach na szlaku kolejowym Zgierz - Łęczyca

Magdalena Rubaszewska
Magdalena Rubaszewska
Perony ułatwiające wsiadanie do pociągów, wymienione tory i sieć trakcyjna – to jedne z założeń modernizacji odcinka linii kolejowej Łódź – Kutno prowadzonej przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Rozpoczęły się kolejne prace.

Kiedy ruszą prace?

W Łęczycy w miejscu starego peronu numer 2 wykonawca na nowo stawia jego konstrukcję. Na dwóch torach są układane podkłady. Na odcinku tej linii między Zgierzem a Łęczycą powstanie pięć nowych peronów. Drugi z nich – nr 2 - zostanie wybudowany na przystanku Zgierz Północ. Ułożenie tzw. mijanki, czyli drugiego toru zapewni sprawny przejazd większej liczby pociągów aglomeracyjnych i regionalnych. Prace ruszą wiosną przyszłego roku.

Na wszystkich peronach staną wiaty, ławki, gabloty informacyjne i system oznakowania dotykowego. Rowerzyści będą korzystać ze stojaków dla jednośladów. Łatwiejszy dostęp do stacji i przystanków, zwłaszcza dla pasażerach o ograniczonej możliwości poruszania się, zapewnią przygotowane dojścia bez barier architektonicznych.

Co zostanie przebudowane?

Ciężki sprzęt pracuje także na torach między Zgierzem, Ozorkowem i Łęczycą, w tym na stacjach w Ozorkowie i Łęczycy. Na tym odcinku usunięto ponad 30 km wysłużonych szyn i sieci trakcyjnej, a między stacjami ekipy wzmacniają podtorze, budują odwodnienie oraz układają fundamenty pod nowe słupy trakcyjne. Na tym fragmencie szlaku do wymiany przeznaczono łącznie ok. 42 km torów i sieci trakcyjnej oraz 24 rozjazdy.

Jego modernizacja zakłada też przebudowę 7 mostów i 4 wiaduktów. Na ul. Szczawińskiej w Zgierzu trwa rozbiórka obiektu. Zastąpi je nowy, szerszy wiadukt, który nie tylko usprawni przejazd pociągów, ale ruch samochodowy i pieszy dzięki poprowadzeniu dwupasmowej jezdni, chodnika i ścieżki pieszo-rowerowej. Konstrukcja wiaduktu na ul. Ozorkowskiej ma być odmalowana i pokryta powłoką antykorozyjną. W tym celu w połowie października zdemontowano ją, a w kolejnym etapie prac zastaną wyburzone podpory i ustawione nowe.

Trasa kolejowa Zgierz – Ozorków – Łęczyca zostanie przebudowana do 2022 roku za ok. 300 mln zł.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany