Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

No to teraz Volkswagen ma już pięć aut typu SUV [zdjęcia]

Ryszard M. Perczak
Pierwsze pokazy najnowszego volkswagena T-crossa odbyły się w Amsterdamie, Szanghaju i w Sao Paulo.

Niedawno zaprezentowano to auto również w Polsce. To piąty już samochód VW dołączający do grona SUV-ów Volkswagena obok T-roca, tiguana, tiguana allspace i touarega. W podstawowej wersji ten najmłodszy z volkswagenów kosztuje 69.790 zł.

Co to za auto?

Nowy T-cross to samochód kompaktowy, zbudowany na tej samej platformie co volkswagen polo. Jego nadwozie ma 4,11 m długości i jest o 12 cm krótsze od T-roca. Duży rozstaw osi wynoszący 2,56 m sprawia, że we wnętrzu jest sporo miejsca dla pięciu pasażerów. Dzięki możliwości przesuwania kanapy o 14 cm można stworzyć w jego wnętrzu więcej przestrzeni dla pasażerów albo powiększyć bagażnik. Pojemność przedziału bagażowego wzrasta wtedy z 385 do 455 litrów, albo - po złożeniu oparcia kanapy - aż do 1281 litrów.

Cyfrowy i z dobrym brzmieniem

Najnowszy SUV Volkswagena jest wyposażony w innowacyjne urządzenia cyfrowe. Np. o to by smartfon kierowcy był zawsze w pełni naładowany zadba bezprzewodowy system zasilania w energię (wireless charging). W tym celu można wykorzystać także cztery wejścia USB (dwa z przodu i dwa z tyłu kabiny), które pozwalają także na połączenie telefonu z samochodem i odtwarzanie ulubionej muzyki.

Trzy benzynowe i turbodiesel

Początkowo do T-crossa są proponowane cztery silniki z turbodoładowaniem.

Dwie trzycylindrowe benzynowe jednostki TSI o pojemności 1,0 l wyposażone w filtr cząstek stałych mają moc 95 KM oraz 115 KM. Czterocylindrowy silnik 1,5 l TSI osiąga moc 50 KM. W przyszłym roku ofertę uzupełni czterocylindrowy turbodiesel 1,6 l uzyskujący moc 95 KM.

Zależnie od rodzaju silnika moment obrotowy jest przenoszony do kół przedniej osi za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej mechanicznej skrzyni biegów albo za pomocą 7-biegowej przekładni DSG.

Niewidzialni pomocnicy

Volkswagen T-cross ma w wyposażeniu liczne systemy asystujące, które do tej pory stosowano w samochodach wyższych klas.

Standardowo w aucie znajdują się systemy Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem wraz z funkcjami rozpoznawania pieszych i hamowania awaryjnego, Lane Assist utrzymujący samochód na obranym pasie ruchu, a także system wspomagający ruszanie pod górę. W ramach wyposażenia dodatkowego są dostępne czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC oraz system Park Assist ułatwiający parkowanie.

W 2020 roku na rynku zadebiutuje ID. CROZZ - pierwszy SUV Volkswagena wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany