Dokument może być dostarczony w każdej chwili, a wówczas roboty ruszą.
- Jesteśmy w stanie nawet godzinę po jego otrzymaniu rozpocząć prace przy wykopie - mówi Katarzyna Rumowska, rzecznik prasowy konsorcjum firm budujących dworzec.
Prace ziemne to na początek tworzenie tzw. komór startowych dla maszyny, która będzie wiercić tunel pod ziemią. Takich komór ma być kilka, a maszyna po wydrążeniu odcinka odpowiedniej długości będzie przenoszona z jednej komory do drugiej.
Tymczasem dobiega końca budowa drogi technicznej w miejscu dawnego szlaku kolejowego, którym pociągi dojeżdżały do dworca. Po dwukilometrowym odcinku kursować będą ciężarówki wywożące wykopaną ziemię. Droga dochodzić będzie do ul. Niciarnianej, gdzie na wysokości nieczynnego już przejazdu kolejowego ciężarówki zjeżdżać będą na drogi publiczne. 2 mln metrów sześc. ziemi wywożone będzie przede wszystkim do kopalni żwiru przy ul. Hyrnej na Stokach. Część trafi także do Konstantynowa Łódzkiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?