Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Nie inwestuj w Łodzi!" - przewrotna promocja Łodzi w BBC i CNN

(MSM)
Mirosław Malinowski
Łódź od piątku promuje się na antenach zachodnich telewizji BBC i CNN. Ich widzowie mogą oglądać trzydziestosekundowe filmy reklamowe zachęcające w przewrotny sposób do inwestowania w Łodzi. Koszt kampanii reklamowej to 3,2 mln zł, ale z miejskiego budżetu na ten cel trzeba wyłożyć tylko ok. 500 tys. zł, resztę kosztów pokrywa dotacja z Unii Europejskiej.

Film o Łodzi w CNN i BBC będzie emitowany do 15 marca. Oprócz niego będzie również kampania bilboardowa i w internecie.

- Celem kampanii jest przekonanie przedsiębiorców do zainwestowania w Łodzi. Dlaczego więc hasło kampanii brzmi „Don’t invest in Łódź”? Intrygujący slogan ma na celu przede wszystkim zwiększenie zauważalności i zapamiętywalności przekazu - mówi Barbara Pczycka z agencji kreatywnej bringMore, odpowiedzialnej za kampanię. - Odradzanie inwestycji jest jednak pozorne, a wyjaśnia to pojawiający się przy haśle dopisek „if…”. Odbiorcy, w zależności od nośnika, spotykają się m. in. z przekazem: „Don’t invest in Łódź… if you like to stay behind” lub „Don’t invest in Łódź… if you’re not interested in working with the best” – w ten sposób zostały ujęte atuty regionu. Kampania ma charakter międzynarodowy, dlatego hasło zostało stworzone w języku angielskim.

W kampanii pokazane są atrakcyjne obiekty, przestrzenie i atuty gospodarcze regionu. Część zdjęć powstała m.in. w budynku Akademii Muzycznej im. Bacewiczów. Na potrzeby kampanii nawiązana została współpraca z takimi łódzkimi przedsiębiorcami jak: Indigo Nails, Instytut Technologii Bezpieczeństwa „MORATEX”, Enigma Pattern, Proteon Pharmaceuticals, Hycom i Signify.

- Łódź to miasto o dużym potencjale gospodarczym i bogatej ofercie biznesowej. Centralne położenie, dobra komunikacja czy też duża liczba wykwalifikowanych absolwentów to tylko przykłady korzyści, które mogą przyciągać zagranicznych inwestorów i przedsiębiorców. Do tej pory wiedza na temat potencjału biznesowego Łodzi była zbyt niska, co wiązało się z przewagą promocyjną innych dużych miast - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Film reklamujący Łódź w BBC i CNN:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany