MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nareszcie układają nawierzchnię na skrzyżowaniu ulic: Kilińskiego i Przybyszewskiego

Jacek Zemła
Są już wylane ławy pod przyszłe tory tramwajowe. Wykonawcy się jednak nie śpieszą...
Są już wylane ławy pod przyszłe tory tramwajowe. Wykonawcy się jednak nie śpieszą... Grzegorz Gałasiński
Opóźniona o rok inwestycja posuwa się do przodu, choć nie wszędzie widać żeby wykonawcom się spieszyło...

Po długich miesiącach kiedy niemal nic nie działo się na newralgicznym dla komunikacji w mieście skrzyżowaniu ulic Kilińskiego i Przybyszewskiego widać tam spory postęp. Wybetonowano ławy pod przyszłe tory tramwajowe, torowisko zostało przesunięte względem tego starego nieco bardziej na południe. Zachowane zostaną istniejące tutaj przed remontem skręty umożliwiające tramwajom jazdę z Przybyszewskiego w Kilińskiego w obu kierunkach. Korzystała z nich np. linia 5 i tak też prawdopodobnie będzie po zakończeniu remontu.

W stronę Śmigłego-Rydza opóźnienie jest największe

ZOBACZ ZDJĘCIA

Sytuacja na przebudowywanej ul. Przybyszewskiego każe przypuszczać, że jako pierwsze wrócą na swoje trasy linie 1 i 5 kursujące po ul. Kilińskiego. Możliwy będzie także skręt w kierunku placu Reymonta i dojazd tam, ponieważ ta część ul. Przybyszewskiego jest już bliska zakończenia remontu, a torowisko jest w większości gotowe. O wiele gorzej sprawa wygląda na drugim remontowanym odcinku - od Kilińskiego do alei Śmigłego-Rydza. Tu roboty są w proszku, a opóźnienie inwestycji jest największe. Według planów tą trasą tramwaje i samochody powinny jeździć już od ubiegłego roku, ale nic z tego nie wyszło. Dlatego na uruchomienie połączenia placu Reymonta z Widzewem i cmentarzami na Zarzewie łodzianie poczekają najdłużej. Wątpliwe, aby nastąpiło to jeszcze w tym roku, choć oczywiście życzymy wykonawcy sprzyjających wiatrów.

– Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu Przybyszewskiego i Kilińskiego linia 1 zostanie wydłużona dalej w stronę Chojen – informuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

W perspektywie łącznik tramwajowy na Broniewskiego

Zanim to jednak nastąpi trzeba zainstalować na nowo ukradzioną dwa lata temu sieć trakcyjną nad ostatnim odcinkiem ulicy Kilińskiego (Broniewskiego - pętla na Chojnach), naprawy wymaga tez torowisko na samej pętli, która przez trzy lata wyłączenia z eksploatacji zdążyła zarosnąć krzakami. Miasto zapowiada również kompleksową przebudowę tego miejsca i stworzenie tu wspólnej krańcówki tramwajowo - autobusowej. To jednak nastąpi najwcześniej za trzy - cztery lata wraz z dobudowaniem połączenia torowego na Broniewskiego pomiędzy ulicami Rzgowską i Kilińskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ślubowanie olimpijczyków - wywiad Przemysław Zamojski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany