Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najpopularniejsze młodzieżowe słowo 2022 roku w internecie. Raport z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego

Karolina Brózda
Karolina Brózda
Najpopularniejszym młodzieżowym słowem 2022 roku w internecie było „pov”. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Nadwyraz.com z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.
Najpopularniejszym młodzieżowym słowem 2022 roku w internecie było „pov”. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Nadwyraz.com z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Polska Press
Najpopularniejszym młodzieżowym słowem 2022 roku w internecie było „pov”. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Nadwyraz.com z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.

Poddany analizie materiał zebrano ze stron i portali internetowych faktycznie odwiedzanych przez młodzież. Jednym z ciekawszych przedstawionych wniosków było to, że mimo ogłoszenia przez PWN Młodzieżowym Słowem Roku zwrotu essa, w badaniu pojawiło się ono dopiero na czwartym miejscu. Zdecydowanie wyprzedziło je pov, pochodzące od angielskiego wyrażenia „point of view”, czyli punkt widzenia. Można go użyć, gdy przedstawiamy historię z perspektywy jej uczestnika. Często pojawia się pod nagraniami zamieszczanymi na Instagramie i TikToku.

Młodzieżowe słowa

Na drugim miejscu zestawienia znalazło sie słowo imagine (wyobrażać sobie coś, marzyć, chcieć), a na dalszych: UwU (coś słodkiego, uroczego), essa (wyraz triumfu, radości), rel (mam tak samo, zgadzam się z tobą), slay (coś, co robi wrażenie), random/randomowy (losowy, przypadkowy), crush/krasz (obiekt westchnień, sympatia), bookstagram (słowo kluczowe), jesieniara (miłośniczka jesieni), inba (impreza lub kłótnia/awantura), krindż (żenada, wstyd), przegryw (przegrana sytuacja), wysryw (niezbyt trafne przemyślenia) oraz bff (najlepsi przyjaciele na zawsze). Materiały do badania zaczerpnięto z Twittera (75,4 proc. zgromadzonego materiału), TikToka (12,4 proc.), YouTube’a (7, proc.) i Instagrama (4,7 proc).

Starsi nie rozumieją

W raporcie czytamy też, że żargon młodzieżowy jest „zjawiskiem żywym, dynamicznym, bazującym na popularności języka angielskiego”. Jest wyrazem alternatywnego postrzegania rzeczywistości, które wynika z przebywania w wirtualnym świecie, dlatego też starsze pokolenia mogą mieć kłopot ze zrozumieniem go.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany