Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najpierw była łódzka trasa WZ, a teraz zajmą się modernizacją linii tramwajowej w Pabianicach ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Wczoraj (8 października) odbyło się spotkanie mieszkańców z wykonawcą

Już w połowie listopada mają rozpocząć się pierwsze rozbiórki torowiska związane z projektem modernizacji linii tramwajowej 41 w Pabianicach i Ksawerowie. W związku z tym miasto zorganizowało spotkanie mieszkańców z przedstawicielem konsorcjum wykonawczego firmy Progreg InfraCity sp. z o.o, która w formule zaprojektuj - wybuduj zmodernizuje linię tramwajową nr 41 w Pabianicach. Na spotkaniu przedstawiona została wstępna koncepcja, a mieszkańcy mieli szansę wyrazić swoje uwagi, które będą uwzględnione na etapie tworzenia projektu tej wartej 173 mln zł inwestycji.
Główne prace budowlane mają rozpocząć się wiosną przyszłego roku, a zakończą się we wrześniu 2021 roku. Podzielone będą na kilkanaście etapów/odcinków.
W zakres prac wchodzą m.in. budowa 1,5 km asfaltowej drogi rowerowej, przebudowa ul. Zamkowej i częściowo Warszawskiej (nowe jezdnie, chodniki), budowa pasa autobusowo-tramwajowego w ul.Zamkowej, modernizacja pętli przy ul. Wiejskiej, przebudowa skrzyżowań, budowa peronów przystankowych.

Przebudowana zostanie pętla przy ul.Wiejskiej. Przystanki na zmodernizowanej trasie będą zadaszone, z peronami o szerokości 3 m i 32 m długości. Wyjątkiem będzie skrzyżowanie ulic Zamkowej i Kilińskiego, gdzie perony będą mieć długość 60 m. Na odcinku od ul. Zielonej do ul. Poprzecznej powstanie wspólny pas autobusowo - tramwajowy. Również od ul.Zielonej powstanie 1,5 drogi rowerowej, która na niektórych odcinkach będzie asfaltowa, a miejscami będzie to ciąg pieszo - rowerowy (tutaj ścieżka dla rowerzystów oddzielona będzie pasem z kostki granitowej od szerokiego na 2 metry chodnika). Chodnik wyłożony zostanie betonową kostką o wymiarach 25X25 cm. Przejścia dla pieszych będą oświetlone, rozważana jest także budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Warszawskiej/Nawrockiego/Sikorskiego. Nadal nie wiadomo jak będzie wyglądać główne skrzyżowanie, czyli ul. Zamkowej i Kilińskiego - wstępnie wyznaczono jeden pas ruchu do skrętu w lewo i jazdy prosto, a drugi do skrętu w prawo. Na całym remontowanym odcinku zachowane mają zostać wszystkie drzewa i krzewy. Będzie też taka sama liczba miejsc parkingowych, ale może zmienić się ich lokalizacja. Pętla Duży Skręt nie zostanie wyremontowana, gdyż jest problem z właścicielem terenu.Stanie tu wiata rowerowa. W Ksawerowie będą dwie nowe sygnalizacje świetlne - przy MałymSkręcie i ul.Sienkiewicza.
Najwięcej pytań dotyczyło drogi rowerowej, np. zjazdów na poprzeczne ulice. Padła tez propozycja wykonania chodników z płyt granitowej, jak na deptaku ul. Piotrkowskiej w Łodzi.
Zakończenie realizacji inwestycji przewidziano na 5 września 2021 roku. Progreg odpowiedzialny był także za projekt trasy WZ w Łodzi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany