Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najlepsze używane auta za mniej niż 10 tys. zł [GALERIA]

Bartosz Gubernat
Już 3,5-4,5 tys. zł wystarczy na zakup Fiata Punto II z pierwszych lat produkcji (2000-2001). Produkowany do 2012 r. model występuje w wersjach trzy i pięciodrzwiowej. Gama silników to benzynowe 1.2 o mocy 60 lub 80 KM, 1.4 oferujący 95 KM i 130-konne 1.8 montowane w sportowej wersji HGT. Wśród siników diesla można wybrać 70-konnego 1.3 Multijet lub 1.9 D w wersji 60-konnej. 80, 85 lub 100 KM oferują jednostki 1.9 JTD. Kierowcy chwalą przede wszystkim ośmiozaworową wersję 1.2, która znakomicie nadaje się do przeróbki na gaz LPG. Diesle także zbierają dobre recenzje, za regularną wymianę oleju i tankowanie dobrej jakości paliwa odpłacają się niskim spalaniem i bezawaryjną jazdą przez długie lata. Największe wady Fiata Punto II to jakość plastików oraz materiałów tapicerskich. Pod względem mechanicznym samochód jest udaną konstrukcją. Drobne awarie dotyczą głównie osprzętu silnika – alternatora, rozrusznika, układu elektrycznego. Bez odpowiedniego zabezpieczenia mogą się także pojawić problemy z korozją podwozia i progów.
Już 3,5-4,5 tys. zł wystarczy na zakup Fiata Punto II z pierwszych lat produkcji (2000-2001). Produkowany do 2012 r. model występuje w wersjach trzy i pięciodrzwiowej. Gama silników to benzynowe 1.2 o mocy 60 lub 80 KM, 1.4 oferujący 95 KM i 130-konne 1.8 montowane w sportowej wersji HGT. Wśród siników diesla można wybrać 70-konnego 1.3 Multijet lub 1.9 D w wersji 60-konnej. 80, 85 lub 100 KM oferują jednostki 1.9 JTD. Kierowcy chwalą przede wszystkim ośmiozaworową wersję 1.2, która znakomicie nadaje się do przeróbki na gaz LPG. Diesle także zbierają dobre recenzje, za regularną wymianę oleju i tankowanie dobrej jakości paliwa odpłacają się niskim spalaniem i bezawaryjną jazdą przez długie lata. Największe wady Fiata Punto II to jakość plastików oraz materiałów tapicerskich. Pod względem mechanicznym samochód jest udaną konstrukcją. Drobne awarie dotyczą głównie osprzętu silnika – alternatora, rozrusznika, układu elektrycznego. Bez odpowiedniego zabezpieczenia mogą się także pojawić problemy z korozją podwozia i progów. fot. Bartosz Gubernat
W czasie niestabilnych cen paliw, wysokich rachunków za części zamienne czy usługi serwisowe duży odsetek kierowców ponad prestiż marki samochodu przedkłada jego walory ekonomiczne. Chociaż rynek wtórny obfituje w tysiące ofert, znalezienie dobrego auta z udokumentowanym, niskim przebiegiem i bezwypadkową historią jest bardzo trudne. Ponieważ ceny w zachodniej Europie są zbliżone do tych w Polsce, handlarze, by zarobić na sprzedaży, przywożą samochody pełne wad, które następnie są skrzętnie tuszowane przed nabywcą. Ryzyko kosztownych awarii można jednak ograniczyć wybierając sprawdzony, zbierający pochlebne opinie model samochodu. Mniej słabych punktów – to mniej kłopotów. Wraz z mechanikiem, Stanisławem Płonką wybraliśmy po najlepsze naszym zdaniem samochody różnych segmentów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Najlepsze używane auta za mniej niż 10 tys. zł [GALERIA] - Motofakty

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany