PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie przystanku osobowego Pabianice Północ przy ul. Lutomierskiej.
- Po zachodniej stronie przejazdu kolejowego przy ul. Lutomierskiej planowane jest wybudowanie dwóch peronów kolejowych o długości 150 metrów – jednego w kierunku Łodzi, drugiego w stronę Sieradza. Zostaną na nich ustawione ławki, wiaty, gabloty, system oznakowania i inne elementy małej architektury. Zaplanowano dojścia piesze do ulic Karniszewickiej, Lutomierskiej, Partyzanckiej i Szynkielewskiej. Wykonawca wybuduje mały parking przy ulicy Karniszewickiej. Przewidziano również stojaki rowerowe. Oferenci mają czas na składanie ofert do 17 kwietnia. Termin wykonania zamówienia to 33 miesiące od podpisania umowy - mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.
Nowy przystanek ma być gotowy w 2022 roku. Nie wiadomo jednak, co z tunelem pod torami kolejowymi, o które zabiegały władze miasta. W lutym Departament Dróg Publicznych Ministerstwa Infrastruktury powiadomił prezydenta Pabianic Grzegorza Mackiewicza, że „podjęto działania mające na celu przebudowę i usprawnienie ruchu w rejonie przejazdu kolejowego w ciągu drogi krajowej nr 71. Przygotowywana jest inwestycja, która ma na celu budowę nowego odcinka drogi krajowej nr 71 w nowym śladzie ul. Lutomierskiej od skrzyżowania z ul. Partyzancką do włączenia w stary ślad za tunelem wraz z budową tunelu pod torami kolejowymi oraz budowę dojazdów do dróg gminnych”.
Na razie Generalne Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje zakres i harmonogram prac.
- 27 lutego wystąpiliśmy do GDDKiA oddział w Łodzi o przekazanie do wiadomości harmonogramu prac przy przebudowie dk 71. Czekamy na odpowiedź - dodaje Aneta Klimek.
Samo wybudowanie przystanku Pabianice Północ pomoże miastu. Wzrośnie bowiem wartość terenów inwestycyjnych przy ul. Lutomierskiej. To tutaj w 2020 roku za zajezdnią MZK ma powstać ponad 100 tys. metrów kwadratowych powierzchni magazynowej Panattoni Europe Sp. z o.o. Będą one bardzo dobrze skomunikowane drogowo (sąsiedztwo S-14) i kolejowo, co zapewni dogodny dojazd pracowników z Łodzi i od strony Sieradza.
W promieniu 1 km mieszka sporo mieszkańców. Rozpoczęła się ponadto modernizacja linii kolejowej numer 14, a po jej zakończeniu przejazd z Pabianic do Łodzi Kaliskiej zajmie 10 minut (po drodze będzie nowy przystanek Łódź Retkinia). Sporą zmianą dla Pabianic będzie również oddanie do użytku tunelu średnicowego w Łodzi, którego budowa ma się zacząć w czerwcu - gdy powstanie, z Pabianic do centrum Łodzi dojedziemy w 20 minut. Pociągi dojadą wtedy do Łodzi Kaliskiej, a dalej zatrzymają się na podziemnych przystankach Łódź Polesie (przy Manufakturze) i Łódź Śródmieście (u zbiegu ul. Zachodniej i Zielonej) oraz na stacji Łódź Fabryczna. Dalej zatrzymają się jeszcze na przystanku Łódź Niciarniana i dojadą do Łodzi Widzewa. Jak poinformowało PKP PLK S.A., zakończenie inwestycji zaplanowane jest pod koniec 2021 r.
- Władze Pabianic wnioskują, aby najpóźniej z oddaniem do użytku tunelu średnicowego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wspólnie z PKP PLK wybudowała bezkolizyjny przejazd pod torami na ul. Lutomierskiej - zaznacza Aneta Klimek.
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Bieniuk w PRZEŚWITUJĄCYCH spodniach na ściance. Tak wystroić mogła się tylko ona
- 19-letnia Emilia Dankwa odsłania brzuch i wygina śmiało ciało w cekinach i szpilkach
- Andrzej z "Sanatorium miłości" mieszka w DPS. Nie zgadniecie, kto chce mu pomóc
- Marcin Miller chudnie w zastraszającym tempie. Lider Boysów to teraz niezłe ciacho!