Tramwaj został zbudowany w MPK na podwoziu niemieckiego pojazdu
GT 6, potocznie nazywanego Helmutem. Łodzianom jest on doskonale znany, bo takie modele woziły pasażerów na liniach podmiejskich jeszcze kilka lat temu.Obecnie zostały one zastąpione nowocześniejszym
taborem.
Pancerny tramwaj ma zamontowane wewnątrz dwa zbiorniki na piach i sól, z których mogą być posypywane tory. Każdy ma pojemność około 3 ton. Lemiesz o szerokości ponad 2 metrów można przymocować z obu końców tramwaju, bo ma on dwie kabiny motorniczego. Niepotrzebna jest więc pętla, by mógł jechać w przeciwną stronę.
Konstrukcja tramwaju została sprowadzona z Niemiec z miejscowości Bielefeld i prawdopodobnie liczy ponad 50 lat.
-Budowa odśnieżarki zajęła nam kilka miesięcy - mówi Witold Talar, inżynier MPK odpowiedzialny za tabor. - Na razie tylko dwie osoby potrafią go prowadzić.
Do tej pory MPK korzystało ze starych wysłużonych odśnieżarek, których podzespoły opierały się na częściach używanych w starach i żukach.Od pewnego czasu zdobycie tych części stanowi już problem.
Nowa odśnieżarka ma być wykorzystywana między innymi na trasie ŁTR i liniach, gdzie kursują tramwaje niskopodłogowe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Andrzej Sołtysik dostał fuchę w TVP! Wiemy, z kim będzie pracował
- Piotr Gąsowski pokazuje w Polsacie drugą twarz?! Stroi fochy na młodszego kolegę
- Tak wygląda grób Krzysztofa Krawczyka tydzień przed rocznicą. Szczegół łamie serce
- Tak żyje po zwolnieniu z TVP. Dawno niewidziana Nowakowska przyłapana na mieście!