Wykonawca dostał już wszelkie pozwolenia, trwają jeszcze ostatnie ustalenia z Zarządem Dróg i Transportu, który musi zatwierdzić plan dróg (poza drogą techniczną), którymi wywożona będzie ziemia.
- Do końca tego tygodnia spotkamy się jeszcze z wykonawcą, by omówić propozycje tras - mówi Anna Aleksandrowicz z Zarządu Dróg i Transportu.
Jedna ma prowadzić do Konstantynowa Łódzkiego, natomiast trzy (do wyboru) do kopalni kruszywa przy ul. Hyrnej na Stokach (jeden z dojazdów prowadzi od ul. Pomorskiej przy numerze 340). Część trasy na Stoki ciężarówki pokonają dwukilometrowym odcinkiem drogi technicznej, która powstała w miejscu starego szlaku kolejowego. Kopanie dziury ma się rozpocząć po zachodnio-północnej stronie placu budowy. Powstanie tam komora startowa dla maszyny, która drążyć będzie pod ziemią tunel.
Takich komór na placu budowy ma być kilka, a maszyna po wydrążeniu odcinka odpowiedniej długości będzie przenoszona z jednej komory do drugiej.
Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być gotowy w 2015 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?