Robi się to na dnie głębokiego na 8 metrów wykopu. Podpory stropu, tzw. barety, powstały wcześniej. Sięgają na głębokość ponad 20 m. Po południowej i północnej stronie są już także ściany budowane metodą szczelinową (najpierw wykopano głębokie szczeliny, a potem zalano je betonem). Dopiero po wylaniu stropu będzie spod niego wybierana ziemia, tworząc przestrzeń dla hali dworca.
Na razie powstaje jedna z trzech części stropu, podzielona na trzynaście działek o wymiarach 25 na 25 metrów. Każda z nich zalewana jest 1000 m sześc. betonu.
- Prace rozpoczynają się od wykopania ok. 1,5 m ziemi do poziomu posadowienia płyty - objaśnia Katarzyna Rumowska, rzecznik konsorcjum budującego dworzec. - Na wyrównane i dogęszczone podłoże układany jest tzw. chudy beton. Jest to beton niekonstrukcyjny i stanowi 10-centymetrową warstwę wyrównawczą.
Dopiero na warstwie chudego betonu montowane będzie zbrojenie i wylewany beton konstrukcyjny.
Strop nad dworcem będzie miał 65 tys. mkw. powierzchni i około 120 cm grubości.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Szpak pokazał swojego towarzysza. Połączyła ich miłość od pierwszego wejrzenia
- Tomaszewska i Sikora spacerują z wózkiem. Wydało się, co ich łączy! [ZDJĘCIA]
- Urbańska obnaża się przed młodzieżą w sieci. Nie jesteście na to gotowi [ZDJĘCIA]
- Była naszą olimpijską królową. Dziś Otylię Jędrzejczak trudno rozpoznać [ZDJĘCIA]