MPK zwalnia pracowników

(gb)
W poniedziałek w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym z zarządem mają się spotkać na rozmowach związki zawodowe, które sprzeciwiają się zwolnieniom.

Blisko 30 osób może stracić pracę w MPK, bo spółka szuka oszczędności. W Sekcji Inspekcji Liniowej, która ma zostać zlikwidowana w nowym roku, a zatrudnia czternaście osób, wypowiedzenia dostało już sześć. Prawdopodobnie spółka planuje zwolnić jeszcze kilkanaście osób.

Część zwalnianych to byli pracownicy dwóch zlikwidowanych w tym roku przedsiębiorstw komunikacyjnych, które obsługiwały tramwajowe linie podmiejskie. Obiecywano im, że znajdą solidne zatrudnienie.
Przypomnijmy, że zwolnienia w MPK prowadzone są już od roku.

Na początku zapowiadano, że wypowiedzenie otrzyma 60 osób, głównie pracowników biurowych i administracyjnych. Obecnie spółka zatrudnia 3100 osób.

W czerwcu zapłaciliśmy w sklepach mniej niż w maju

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Motorniczy
1. Jak nie chcecie opóźnień to wsiadajcie w normalnym tempie i wysiadajcie a nie róbcie głupich nin i gimnastyki przed wsiadaniem i wysiadaniem bo to opóźnia.
2. Bądzcie o czasie na przystanku a nie dobiegajcie bo często w ten sposób tramwaj musi ostać dodatkowe światło a to jest jakieś 2 minuty. Szczególnie dotyczy to ŁTR
3. Jak jeździcie samochodami to niestawajcie na torowisku bo powodujecie opóźnienia
4. Nieopowadajcie głupot prowadzącemu i waszych żali bo to też powoduje opóźnienia
5. Bilety emituje ZDIT a nie MPK. MPK to tylko przewoźnik i nie ma wpływu na ceny biletów.
6. MPK wypuszcza tyle sprzętu za ile zostało zapłacone zgodnie z umową. To ZDIT decyduje ile i czego ma jeździć.
7. Co do szkoleń motorniczych to chętnych jest sporo około 300 osób, na kursie jest około 24 osób a braki motorowych są takie duże że jeszcze przez rok pewnie będą kurs po kursie. JEst za mało instruktorów, sal i taboru aby zwiększyć liczbę osób na kursie. 24 osoby to Max
1410
i dobrze! Popylać z buta nędzne kmioty!
j
ja
akurat w MPK przydadzą się zwolnienia. Tam siedzi ogromna banda nierobów pragnących nic nie robiąc doczekać emerytury.
G
Gość
bydło nie pamieta jak w latach 90 na dachu jechali i dobrze było żeby tylko wsiąść a tera..żle,ćwierć mózgi ,,w takim tempie to połowa pracowników wyleci na zbity ryj.skąd pieniądze jak jest zużycie energi a w tramwaju 10 pasażerów a reszta wolnych miejsc..pytam się gdzie tu logika..przejmie to prywaciaż wcześniej czy póżniej ..ibędą kursy 2 na godzine i będzie dobrze trza z domu wyjść na godzine tą co odjazd
t
topek
Kropek,wyluzuj psiaku,bo nie wiesz o czym szczekasz.
b
bezrobotny
Bardzo dobrze niech zwalniają nierobów z MPK, jeszcze alkoholików ze ZWiKu kilkudziesięciu zwolnić i będzie oki.
S
SzyPki
Zapytajmy pANA pREZESA pAPIERSKIEGO prezesa MPK, ilu sFoiH kolesi pSZyjął do MPK od początku "zaŻądzania" tą firmą. Ponieważ można przypuścić, że pAN pREZES będzie kluczył z odpowiedzią, bo jemu chodzi o to, aby wszystko z zewnątrz wyglało dobrze, choć firma moz się walić podpowiem, że zatrudnił 80 osób. W spółkach należacych do MPK też zatrudnił kolesia, ktory uMI mało, ale za to jest POlecany przez PO. OprUcz tego PO znajomości zatrudnia kolesi różnych na umowę-zlecenie, wystarczy wymienić.... ale po co.... dziennikarze zapewne sami o to niebawem zapytają. A o co konkretnie zapytać będzie trzeba, to już podpowiedzą im działacze PO, którzy pANA pAPIERSKIEGO, jeszcze pREZESA, chętnie utopią, POdobnie jak mają to zamiar zrobić z pANEM Janem M. - "dyrektorem" w MP i radnym. Oj, śmiechu będzie dużo, oj dużo.
*<>*
Co to jest 30 osób z 3100 !? Pamiętam ,że Zdanowska dając tej nierestrukturyzowanej od czasów PRL Spółce 10 lat "nic nie robienia", zatrzymała zmiany jakie od kilku lat zapowiadano ! Teraz jest za późno i należy wprowadzić takie zmiany aby firma nie była na 2 miejscu pod względem strat w całym Regionie - i ....aby na zawsze oduczyła się łatać wielomilionowe straty podwyżkami opłat za przejazdy ! ( ostatnia podwyżka najtańszych i najczęściej stosowanych biletów w Łodzi wyniosła aż 40% - z 1.70 do 2.40 ).
k
kropek
szczekacie jak psy a nie kasujecie biletów złodziejeee i macie jakies pretensjee
s
spuznienia
to skoro tak czesto i punktualnie przyjeżdzają, to czemu na czas nie dojeżdzaja, czasem na trassie gdzie sa kolejki trzeba czekac godzinę badz 30 w dni robocze po 8
G
Gość
.
z
zzzzzzz
najlepiej to niech wszystkich pozwalniają i będzie spokój ani tramwajów i autobusów bo i po co i będzie spokojnie banda bezmuzgich osób .
p
pasażer
to po co robią te szkolenia na motorniczych i kierowców żeby tylko pieniądze dostali od kursantów !!!!!!!!!!!!!!!!!
G
Gość
najlepiej co 30 sekund żeby odjeżdżał kretynie ,przez co wozi powietrze i tak ..tramwaje jeżdżą co minute większość.... przez to długi ..a na życzenie to są taksówki...a nie tabor..zwiększyć..przez takich ,oszołomów ..to,,się dzieje..no i przystanek żeby był pod klatką bo za daleko ma.....takim tokiem rozumowania..to ..w ciągu 5 lat ,,wyleci z roboty..motorniczych,,,zresztą,,darmozjadów,,siedzi i nic nie robi,,z 70 procent ..nie będzie zysku to normalne cięcia
K
KTOŚ
Ludzi zwalniają a i tak nie ma kto obsługiwać linii tramwajowych jak i autobusy też jeżdżą jak by chciały a nie mogły więc powinni zatrudniać i wypuszczać większy tabor a nie tylko oszczędności co i tak dla mieszkańców łodzi nic nie zmieni
Dodaj ogłoszenie