MPK pokazało ultranowoczesny tramwaj Moderus Gamma. Pierwszy wyjedzie na trasę w marcu

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Moderus jest nadłuższym tramwajem, jaki kursował dotąd po Łodzi.
Moderus jest nadłuższym tramwajem, jaki kursował dotąd po Łodzi. Grzegorz Gałasiński
W zajezdni przy ul. Telefonicznej zaprezentowano najnowszy nabytek łódzkiego MPK – tramwaj Moderus Gamma. To ultranowoczesny pojazd, najdłuższy i najbardziej pojemny spośród wszystkich kursujących dotąd po Łodzi tramwajów.

Nowe tramwaje w MPK Łódź

W zajezdni przy ul. Telefonicznej zaprezentowano najnowszy nabytek łódzkiego MPK – tramwaj Moderus Gamma. To ultranowoczesny pojazd, najdłuższy i najbardziej pojemny spośród wszystkich kursujących dotąd po Łodzi tramwajów.

Wyprodukowany przez poznańską firmę Modertrans ma 32,5 metra długości, cztery przeguby, osiem silników po 50 kW każdy. Może zabrać 227 pasażerów, w tym 60 na miejscach siedzących. Ma także miejsce na rowery i wózki, zamontowano w nim też pasy do ich mocowania. Nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowanie w pojeździe tzw. wózków skrętnych, które ułatwiają pokonywanie zakrętów, zmniejszają zużycie torowiska i powodują cichszą jazdę.

Nowy Moderus Gamma będzie teraz przechodził testy. Na trasie pojawi się około marca. Kolejne 29 takich wagonów zostanie dostarczonych do Łodzi do października przyszłego roku. Będą one najprawdopodobniej kursować na linii 11, a stacjonować w wyremontowanej do tego czasu zajezdni na Chocianowicach. MPK zamierza przeszkolić 70 motorniczych do prowadzenia Moderusów. Tymi tramwajami mają jeździć tylko najlepsi w swoim zawodzie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Stanisław Żaryn o ruchach prorosyjskich

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 grudnia, 15:44, były wozak:

Spieszę z pomocą i wyjaśniam co w tej firmie znaczy najlepszy kierowca i motorniczy. Jest to osoba która przedewszystkim nie zachorowała i nie wzieła zwolnienia lekarskiego inaczej o przydzieleniu sensownego pojazdu może zapomnieć i czeka go tułaczka po zdezolowanych i wyeksploatowanych wozach. Wszelkie podwyżki i premie również są uzależnione od wyżej wymienionych. O szczegóły najlepiej zapytać Baronową z EA-2.

Zgadza sie i jeszcze dodam ze jest kilku ludzi ktorzy przez chwile jezdzili i zalatwili im stanowiska niepotrzebne ze przychodza od 7 do 15 i chu.uj wie od czego sa i co robia

G
Gość
Gdyby nie Ministerstwo Rozwoju, to byście jeździli – dööpą po nie heblowanej desce:) Abstrahööjąc już od kwoty jaką zdołało "wygospodarować" miasto na tzw. "Tramwaj dla Łodzi" – około 35% kosztów całej inwestycji, termin zakończenia jej realizacji był już kilkukrotnie przesuwany i nic nie wskazuje na to by miał mieć miejsce do zakładanego obecnie końca 2023 roku.

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,20171837,wielkie-pieniadze-dla-lodzi-na-integracje-tramwajow-z-lka-i.html
G
Gość
8 grudnia, 15:44, były wozak:

Spieszę z pomocą i wyjaśniam co w tej firmie znaczy najlepszy kierowca i motorniczy. Jest to osoba która przedewszystkim nie zachorowała i nie wzieła zwolnienia lekarskiego inaczej o przydzieleniu sensownego pojazdu może zapomnieć i czeka go tułaczka po zdezolowanych i wyeksploatowanych wozach. Wszelkie podwyżki i premie również są uzależnione od wyżej wymienionych. O szczegóły najlepiej zapytać Baronową z EA-2.

8 grudnia, 15:57, Gość:

Tomasz L., były członek komisji ds. likwidacji Wojskowych Służb Informacyjnych, był szpiegiem, który przekazywał Rosjanom dokumenty dotyczące Polaków oraz obcokrajowców mieszkających w Polsce. Szefem komisji był Sławomir Cenckiewicz. Komisja likwidacyjna działała we współpracy z komisją weryfikacyjną, na czele której stał Antoni Macierewicz.

W marcu Tomasz L. został zatrzymany przez polskie służby. Jak informowało wówczas Radio Zet, Tomasz. L. przez lata był zatrudniony w stołecznym magistracie, a konkretnie w urzędzie stanu cywilnego. Miał dostęp m.in. do aktów urodzenia i zgonów osób z Kresów Wschodnich.

Karbamazepinę należy przyjmować regularnie!

G
Gość
8 grudnia, 15:44, były wozak:

Spieszę z pomocą i wyjaśniam co w tej firmie znaczy najlepszy kierowca i motorniczy. Jest to osoba która przedewszystkim nie zachorowała i nie wzieła zwolnienia lekarskiego inaczej o przydzieleniu sensownego pojazdu może zapomnieć i czeka go tułaczka po zdezolowanych i wyeksploatowanych wozach. Wszelkie podwyżki i premie również są uzależnione od wyżej wymienionych. O szczegóły najlepiej zapytać Baronową z EA-2.

Tomasz L., były członek komisji ds. likwidacji Wojskowych Służb Informacyjnych, był szpiegiem, który przekazywał Rosjanom dokumenty dotyczące Polaków oraz obcokrajowców mieszkających w Polsce. Szefem komisji był Sławomir Cenckiewicz. Komisja likwidacyjna działała we współpracy z komisją weryfikacyjną, na czele której stał Antoni Macierewicz.

W marcu Tomasz L. został zatrzymany przez polskie służby. Jak informowało wówczas Radio Zet, Tomasz. L. przez lata był zatrudniony w stołecznym magistracie, a konkretnie w urzędzie stanu cywilnego. Miał dostęp m.in. do aktów urodzenia i zgonów osób z Kresów Wschodnich.

b
były wozak
Spieszę z pomocą i wyjaśniam co w tej firmie znaczy najlepszy kierowca i motorniczy. Jest to osoba która przedewszystkim nie zachorowała i nie wzieła zwolnienia lekarskiego inaczej o przydzieleniu sensownego pojazdu może zapomnieć i czeka go tułaczka po zdezolowanych i wyeksploatowanych wozach. Wszelkie podwyżki i premie również są uzależnione od wyżej wymienionych. O szczegóły najlepiej zapytać Baronową z EA-2.
G
Gość
8 grudnia, 4:47, Gość:

Po co na co to komu jak infrastruktura i ciasnota na głównych ciągach komunikacyjnych.

Tobie po nic. Nie wiesz jak narzekać.

G
Gość
Po co na co to komu jak infrastruktura i ciasnota na głównych ciągach komunikacyjnych.
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie