Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK montuje ładowarki autobusów w zajezdni przy ul. Limanowskiego

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Stacje ładowania znajdą się pod wiatą przeznaczona dla autobusów elektrycznych
Stacje ładowania znajdą się pod wiatą przeznaczona dla autobusów elektrycznych mpk-łódź
Podłączono zasilanie do nowej podstacji, która jest przeznaczona do zasilania stanowisk ładowania elektrycznych autobusów MPK w zajezdni przy ul. Limanowskiego. Rozpoczął się montaż 17 ładowarek do tzw. wolnego ładowania pod wiatą, gdzie stacjonować będą nowo zakupione Volvo 7900 Electric.

Stacje wolnego ładowania, które montowane są właśnie w zajezdni przy Limanowskiego, mają doładowywać akumulatory autobusów podczas ich nocnego postoju i przygotowywać je do porannych wyjazdów. Ma ich być 17. Ładowanie pojazdów elektrycznych będzie możliwe zarówno za pomocą ładowarek typu plug – in w zajezdni, jak i ładowarek z wykorzystywaniem tzw. odwróconego pantografu, które zostaną umieszczone na wybranych krańcówkach. Te ładowarki mają służyć szybkiemu podładowaniu akumulatora w czasie kilkuminutowego postoju autobusu na krańcówce. Zostaną one zainstalowane na pętlach Janów, Retkinia Maratońska, Szczecińska, pl. Mikulskiego, Dw. Fabryczny i Retkinia Kusocińskiego. Wszystkie stacje ładowania zostaną wyposażone w systemy telemetryczne, składające się m.in. z instalacji światłowodowej i WiFi, mające na celu zapewnienie odpowiedniej komunikacji ładowarek z systemem zarządzającym ich pracą. Za zasilanie stacji wolnego ładowania w zajezdni przy ul. Limanowskiego będzie z kolei odpowiadać nowa, kontenerowa stacja transformatorowa, która została uruchomiona właśnie 7 grudnia.

Autobusy Volvo 7900 Electric, które w ciągu najbliższych miesięcy będą dostarczane do Łodzi, są całkowicie niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością ruchową. Zamówione autobusy mają długość 12 metrów i mogą pomieścić 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Zostaną wyposażone między innymi w klimatyzację, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD oraz ładowarki USB. Pojazdy te będą kursowały na liniach 80, 83 i 86. Wybrano te linie ze względu na fakt, że przebiegają one przez ścisłe centrum miasta, gdzie wprowadzenie autobusów elektrycznych da najbardziej odczuwalny efekt ekologiczny w postaci zmniejszenia emisji spalin i poprawy stanu powietrza.

Koszt całego projektu wprowadzenia "elektryków" na łódzkie ulice to 65 mln zł, z czego zakup 17 autobusów pochłonie ok. 46 mln zł. Unijne dofinansowanie pokryje ok. 84 procent wydatków.

fot. MPK-Łódź

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany