Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK ledwo wiąże koniec z końcem . Jeżdżą coraz wolniej, coraz starszym taborem

(msm)
Tylko 5,5 proc. tramwajów MPK ma mniej niż 20 lat, a ponad 40 proc. to składy 20 - 25-letnie.
Tylko 5,5 proc. tramwajów MPK ma mniej niż 20 lat, a ponad 40 proc. to składy 20 - 25-letnie. Paweł Łacheta
Prawie 95 proc. tramwajów ma ponad 20 lat, autobusy są średnio 7 - letnie, a jeżeli nie zostaną zwiększone wydatki na remont torowisk, to za 2 - 3 lata trzeba będzie wyłączyć z eksploatacji tory m.in. na ul. Łagiewnickiej, Dolnej, Zachodniej, Legionów, Dąbrowskiego, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Rydza - Śmigłego i Kopcińskiego.

Tylko 5,5 proc. tramwajów MPK ma mniej niż 20 lat, a ponad 40 proc. to składy 20 - 25-letnie.

Tak wynika z danych, które kierownictwo MPK przedstawiło wczoraj na posiedzeniu komisji gospodarki komunalnej. - Aby zapewnić bezpieczeństwo i standard usług, do 2016 r. w tabor i remonty infrastruktury trzeba zainwestować 680 mln zł - mówi Radosław Podogrodzki, wiceprezes MPK. - Rocznie powinno być remontowanych 10 km torów, co kosztuje 27 - 42 mln zł. Już teraz jednak zaległości w remontach torowisk są takie, że aby je nadrobić, trzeba przez najbliższe 5 lat wykładać 50 - 60 mln zł rocznie. Do tego należy doliczyć nakłady na wymianę starzejącego się taboru.

Więcej w dzisiejszym wydaniu Expressu Ilustrowanego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany