MPK ledwo wiąże koniec z końcem . Jeżdżą coraz wolniej, coraz starszym taborem

(msm)
Tylko 5,5 proc. tramwajów MPK ma mniej niż 20 lat, a ponad 40 proc. to składy 20 - 25-letnie.
Tylko 5,5 proc. tramwajów MPK ma mniej niż 20 lat, a ponad 40 proc. to składy 20 - 25-letnie. Paweł Łacheta
Prawie 95 proc. tramwajów ma ponad 20 lat, autobusy są średnio 7 - letnie, a jeżeli nie zostaną zwiększone wydatki na remont torowisk, to za 2 - 3 lata trzeba będzie wyłączyć z eksploatacji tory m.in. na ul. Łagiewnickiej, Dolnej, Zachodniej, Legionów, Dąbrowskiego, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Rydza - Śmigłego i Kopcińskiego.

Tylko 5,5 proc. tramwajów MPK ma mniej niż 20 lat, a ponad 40 proc. to składy 20 - 25-letnie.

Tak wynika z danych, które kierownictwo MPK przedstawiło wczoraj na posiedzeniu komisji gospodarki komunalnej. - Aby zapewnić bezpieczeństwo i standard usług, do 2016 r. w tabor i remonty infrastruktury trzeba zainwestować 680 mln zł - mówi Radosław Podogrodzki, wiceprezes MPK. - Rocznie powinno być remontowanych 10 km torów, co kosztuje 27 - 42 mln zł. Już teraz jednak zaległości w remontach torowisk są takie, że aby je nadrobić, trzeba przez najbliższe 5 lat wykładać 50 - 60 mln zł rocznie. Do tego należy doliczyć nakłady na wymianę starzejącego się taboru.

Więcej w dzisiejszym wydaniu Expressu Ilustrowanego

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
do antoś
antoś pomysl o kierowcach oni maja tak cały dzien
o
okonek

"leo" - oczywiscie przy supremeryturach i rentach wydatek na bilet nawet 50 groszy to drobiazdzek dla starszego czlowieka. najlepiej przywiazac ich do foteli, dac sluchawki, nastawic Radyjo i ma sie problem z glowy.
a tak naprawde to blad tkwi w szczegolach - MPK nie powinno byc nastawione na zysk, bo komunikacja miejska z zalozenia musi byc socjalna i dla mieszkancow. nie znam kraju gdzie wymagaloby sie od niej samowystarczalnosci finansowej. jest tylko kwestia priorytetow - byly pieniadze na podroze, oddawanie za frajer dzialek pod budownictwo sakralne i supermarkety a na rozsadne zarzadzanie miastem juz zabraklo. i dalej brakuje.

a
antoś

co dzień jadę autobusem lini 96 z Janowa na Lutomierską ,czasam się zastanawiam jak można wysłać w trasę tak brudne w środku autobusy siedzenie BRUDNE!!!!!!!!!!!!,zakurzone i napewno nie zrobili to kibole!!!!!!!!!!!!,gdzie jest ekipa sprzątająca,ale jak złapią bez bilety to ????,jest lato nosi się jasne ubrania, radzę zabierać ze sobą jakiś papier żeby okryć siedzenia ,bo strach usiąść i jeszcze korki do uszu żeby nie słyszeć tego okropnego chałasu,zgrzytów ,walenia szyb.po godzinie jazdy jak sie wysiądzie z takiego autobusu to w głowie jak na karuzeli. POZDRAWIAM PREZESA MPK

l
leo

Gdyby emeryci i rencisci płacili 50 groszy za bilet to wtedy okazałoby się, że przez 80 % dnia tramwaje i autobusy jeżdżą po prostu puste.
Komu więc potrzebna jest tak intensywna obsługa komunikacji zbiorowej ????

L
Leszek

Niestety konieczne jest urealnienie cen biletów i dalsze ograniczenie ilosci kursów na mniej uczęszczanych trasach zwłaszcza w weekendy.

d
do fazi

sam jesteś kilolrm idź już do psychiatry bo wszędzie widzisz kiboli coraz gorzej z tobą!!!!!!!!

J
Jona

Zastanawiam się czy w takim razie panowie urzędnicy wezmą na siebie odpowiedzialność za narażanie pasażerów na utratę zdrowia i życia.Karnie powinni jeżdzić tym truchlem zwanym MPK.....stać w korkach zastanawiając się czy wystarczy czasowy bilet i oddychać nieklimatyzowanym powietrzem.Również pozdrawiam Lodzian którzy muszą męczyć się tak codziennie

f
fazi

Co sie dziwic ze MPK nie ma pieniedzy jak wszystko niszcza kibole...

d
do seba83

masz racje że bez MPK to miasto przestałoby funkcjonować.Każde miasto bez MPK przestałoby funkcionowac ....!

h
hehe

Ta no to za te 3-3lata bedziemy chodzic pieszo zamiast jezdzić...!!!!Zamiast nażekac że nie ma cie kasy na remont torowisk to weźcie kase od wszystkich urzedasów i niech przestaną robić sobie wycieczki to kasa odrazu bedzie i torowiska też........i odrazu kasa by sie znalazła na wiele innych żeczy!!!!!!!!!!!

123

nasze wladze dbaja tylko o swoje tylki, no jeszcze stawiaja bezuzyteczne pomniki. a o zyjacych tu ludzi wogole nie dbaja . pordrawiam wszystkich łodzian

s
seba83

Chciałbym jednak zwrócic uwage na inny aspekt sprawy-zarządcy tego miasta biorą kolejne kredyty by spłacić ... stare zobowiązania!Dla mnie to jest śmieszne-lecz widocznie "ich księgowi" myslą inaczej.Niedługo to miasto będzie tak zadłużone że pożyczki będzie mógł im udzielć tylko...provident!W głowie się nie mieści że miasto tak mało na nas zarabia-domy komulnalne,podatki etc.I gdzie się podziały te pieniądze?Część dróg jest remontowana z środków Unii Europejskiej a więc miasto poniekąd zaoszczędziło.
Czemu nikt nie dba o MPK?Czy widzieliście kiedyś aby jakiś samorządowiec ruszył swoją tłustą d..ę i jechał tramwajem lub autobusem?No nie-za wyjątkiem wyborów :)
Bartek-zejdź na ziemie-bez MPK to miasto przestałoby funkcjonować.Rozumiem że tabor jest np. brudny lub zdemolwany ale ktoś go pobrudził bądź zdemolował,co nie?Więc nie wszystko to jest winą MPK choć mogliby to robić lepiej.Tak czy owak-władze Łodzi płacą za wieloletnie opóźnienia(tak zwana roboczogodzina).Ale zawsze można zrzucić
winę na ... Covec :)
No wiecie-niby coś robili a nie skończyli i to "nie wina władz miasta :)
Oczywiście to iluzja i czarny humor w moim wykonaniu.Pozdrawiam wszystkich.

r
richi

Widze , ze Lodz nie ma szczescia do prawdziwego gospodarza ktory by sie tak naprawde wczol w sprawy decydujace i wazne dla funkcjonowania tak duzego miasta . Czyzby to kolejny "artysta-ka " ktory swoja prace i zdolnosci kierowal tam gdzie chyba nic konkretnego i pozytywnego nie wyniknie dla Lodzi i jego mieszkancow ! Mieszkac dzisiaj w Lodzi i przezywac codzienna gehenne komunikacyjna to tylko nalezy wspolczuc i podziwiac . Pozdrawiam tych zmeczonych codziennym zyciem Lodzian

b
bogas

Od niepamiętnych czasów mówi się, że powinno więcej wydawać się na transport publiczny i rowerowy a nie przerabiać przestrzeni publicznej na parkingi [pomysł z placem Dąbrowskiego].
W takim mieście jakim jest Łódź komunikacje zbiorową powinno się rozwijać!

m
myszka

Pani Zdanowska to by się wreszcie wzięła za wykonywanie swoich obowiązków prezydenta miasta a nie jeździ sobie po świecie za pieniądze podatników. Jak tak dalej będzie to będziemy mieli kolejne referendum.

Dodaj ogłoszenie