Mieszkańcy gminy Rzgów złożyli kilkadziesiąt wniosków o usunięcie azbestu

Magdalena Rubaszewska
Magdalena Rubaszewska
40 wniosków o usunięcie azbestu lub odebranie wyrobów z tego szkodliwego materiału wpłynęło do urzędu miejskiego od mieszkańców.

Dzięki dotacji, o którą samorząd wystąpił do  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, mieszkańcy nie będą ponosić kosztów związanych z pozbyciem się azbestu i jego wywiezieniem. Kwota ta wynosi ponad 62,5 tys. zł i pokrywa 90 procent wydatków. Resztę należności płaci gmina. Urząd podpisał już umowę ze specjalistyczną firmą, która zajmie się demontażem np. azbestowych płyt pokrywających dachy, wywozem płyt zalegających na posesjach. Prace zakończą się w listopadzie tego roku.

Według inwentaryzacji przeprowadzonej w gminie w 2017 roku azbest zajmował 143 tys. m kw. powierzchni i ważył 2146 ton. W ubiegłym roku eternitowe dachy zniknęły z pięćdziesięciu posesji, w 2019 r. z siedemdziesięciu, a w 2018 - z prawie stu. W najlepszym roku z gminy usunięto około 200 ton szkodliwego pokrycia dachowego.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To nie azbest, to eternit będący mieszaniną azbestu z cementem. Dopóki leży to nikomu nie szkodzi.

Gorzej gdy się go zacznie ruszać, łamać, itd.

Dodaj ogłoszenie