Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miejska kasa: Komisja promocji dyskutowała o pieniądzach na festiwale

(msm)
Radni komisji promocji dyskutowali wczoraj o dwóch festiwalach: zakończonym kilka dni temu Festiwalu Designu oraz przyszłości Kongresu Iluzjonistów. Obie imprezy chcą podpisania co najmniej trzyletniej umowy z miastem i stałej kwoty dofinansowania. - Te 100 tys. zł, które Festiwal Designu wydał na katalogi to pokrywa koszty niemal całego naszego festiwalu - przekonywał iluzjonista Jerzy Stanek.

Organizatorzy Festiwalu Designu podsumowali tegoroczną edycję imprezy: wzięło w niej udział 44 tys. osób (w 2007 roku było to 5 tys.), a swoje dzieła zaprezentowało 420 projektantów sztuki użytkowej. Wartość promocji dla miasta to ponad 4 mln zł.
- Postanowiliśmy być Mediolanem Wschodu. To jest moment, gdy możemy zaprosić do współpracy twórców designu z centralnej i wschodniej Europy. Wykorzystajmy nasze 5 minut - mówi Krzysztof Candrowicz, organizator festiwalu. Budżet tegorocznej edycji festiwalu wynosił ok. 3 mln zł, miasto dołożyło 750 tys. zł.

- Nasz Kongres Iluzjonistów kosztuje ok. 120 tys. zł, a jest uznawany za najlepszą tego rodzaju imprezę na świecie. A w tym roku otrzymaliśmy od prezydent Zdanowskiej 10 tys. zł na nagrody dla uczestników - mówi Jerzy Stanek. Radni wysłuchali prezentacji obu festiwali i... to wszystko. Ostateczna decyzja o tym, czy miasto zdecyduje się wyłożyć pieniądze na tę formę promocji miasta zależy jednak wyłącznie od prezydenta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany