Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto planuje rowerowe drogi. Cykliści liczyli na więcej

Krzysztof Spychała
Krzysztof Spychała
Z al. Jana Pawła II będzie można w 2021 r. skręcić w prawo, w drogę rowerową biegnącą wzdłuż ul. Obywatelskiej.
Z al. Jana Pawła II będzie można w 2021 r. skręcić w prawo, w drogę rowerową biegnącą wzdłuż ul. Obywatelskiej. Krzysztof Szymczak
W przyszłym roku Zarząd Inwestycji Miejskich zamierza wybudować dla cyklistów zaledwie 1700 metrów dróg dla rowerów.

I tylko o tyle, czyli ledwo o jeden procent, jeśli ten plan zostanie zrealizowany, powiększy się w Łodzi 170-kilometrowa sieć odseparowanych od ruchu samochodowego, a więc bezpiecznych i wygodnych traktów dla miłośników alternatywnego poruszania się po mieście. Tę wygodę będą jednak dzielić ze spacerowiczami.

W przyszłym roku

  • Pieszo-rowerowy ciąg ma powstać wzdłuż remontowanej al. Śmigłego-Rydza, po wschodniej stronie tej arterii, od ul. Przybyszewskiego do nowego wiaduktu na Rydza, gdzie połączą się z Kocim Szlakiem biegnącym na Księży Młyn (gdy ten wreszcie powstanie). Licząca 1200 metrów inwestycja ma być gotowa w październiku 2021, razem z przebudowaną aleją.
  • Na Obywatelskiej, od al. Jana Pawła II do ul. Nowe Sady (500 metrów) powstanie w miejscu biegnącego tam po północnej stronie ulicy chodnika również droga dla jednośladów. To ważna inwestycja rowerowa, bo po wyremontowaniu dalszego odcinka ul. Obywatelskiej (do Jankego) połączy Retkinię i Karolew z Nowym Rokiciem, z ul. Pabianicką czy Paderewskiego. Szacowany koszt to 1,2 mln zł, wraz z chodnikiem, zielenią, nowym przystankiem autobusowym i przejazdami przez skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przetargu jeszcze nie ogłoszono.

Przez dwa lata

Pozostałe planowane przez ZIM inwestycje mają zostać zrealizowane w cyklu 2-letnim. Są to:

  • Tzw. Koci Szlak od al. Piłsudskiego przy Paryskiej, wzdłuż Scheiblerowskiej bocznicy kolejowej na Księży Młyn i do ul. Targowej (1600 metrów). Trwa etap projektowania. To droga, która miała powstać już dawno, pierwszy projekt powstał w 2012 r., ale stracił ważność i trafił do kosza. Koszt jeszcze nie jest znany, przetarg nie został ogłoszony.
  • Droga rowerowa wzdłuż północnej jezdni ul. Sikorskiego od Łagiewnickiej do Zgierskiej. 1500 metrów po stronie, gdzie DdR już istnieje, tyle że z kostki Bauma, a ma być asfaltowa. Przetarg nieogłoszony (formuła zaprojektuj i buduj), więc koszt i termin rozpoczęcia prac nie jest znany.
  • Droga rowerowa wzdłuż parku Staromiejskiego i ul. Ogrodowej/Północnej. Ma połączyć się z nowo wybudowanym przejazdem przez ul. Zachodnią przy pałacu Poznańskiego. Trwa opracowywanie koncepcji, przetarg być może ogłoszony zostanie jeszcze w grudniu.

W sumie w ciągu nadchodzących dwóch lat w Łodzi powstanie około 6 km rowerowych dróg, w tym 1,5 km to właściwie przebudowa. Skromnie. W dodatku nadal nic nie słychać o najważniejszej dla rowerowej Retkini inwestycji, czyli separowanej drodze wzdłuż al. Wyszyńskiego. Być może ze względu na kolosalne koszty, które kilka lat temu szacowano na, bagatela, 15 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany