Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes C350 3,5 V6 306 KM - oto nasz expressowy test [Film]

(per)
Jak bardzo podstawowa wersja mercedesa klasy C różni się od tego auta, którym jeździliśmy, wystarczy spojrzeć na ceny obu samochodów. Dlatego oceniając ten wóz cały czas mieliśmy to na względzie. W sylwetce klasy C rozpoznamy mercedesa na odległość. Niby skromna limuzyna, a jednak nie sposób nie zobaczyć w niej elegancji połączonej ze sporą dawką dynamiki.

Tę drugą cechę podkreślały przede wszystkim duże koła na niskich oponach (225/45 R 17), efektowny wlot powietrza do komory silnika oraz dwie końcówki rur wydechowych.

Wnętrze nie rozczaruje ani tych co lubią luksus, ani zwolenników sportowej surowości. Doskonałe materiały wykończeniowe i wysoka jakość montażu. W dużym stopniu wrażenie to jest skutkiem wykończenia kabiny czarno-beżową skórą (dopłata ponad 6700 zł). Potężny 6-cylindrowy silnik ma łagodność wilka w skórze owieczki.

Pozwala bez kłopotów jeździć po mieście i błyskawicznie zamienić to samo auto w wyścigówkę na autostradzie. W każdej z tych ról spisuje się bez zarzutów. Podobały nam się: kapitalnie sprawdzający się system Stop/Start, m.in. dzięki któremu średnie spalanie podczas testu nie przekroczyło 9,5 l/100 km oraz dynamiczny tempomat, pozwalający jechać bezpiecznie z wcześniej ustaloną prędkością.

Testowana klasa C to auto drogie, ale warte swojej ceny. Lista wyposażenia standardowego wraz z dostępnymi za opłatą opcjami liczy ponad... 150 pozycji.

Dzięki temu jednak trudno w nim znaleźć słabe strony. Tygodniowy test okazał się zbyt krótki, aby wszystkiemu dokładnie się przyjrzeć i sprawdzić w praktyce. Luksusowo wykończony, świetnie zachowujący się na drodze, a przy tym znakomicie łączący cechy komfortowej limuzyny i samochodu sportowego.

W czasie testu zanotowaliśmy jedynie dwie uwagi: kamera cofania działa tylko wtedy, gdy jest włączone radio oraz skromny zestaw informacji w komputerze pokładowym.

Dane techniczne:
Silnik - 4-cylindrowy, benzynowy Pojemność - 3498 cm sześc.

  • Moc maksymalna - 306 KM (przy 6500 obr./min)
  • Maksymalny moment obrotowy - 370 Nm (w zakresie 3500 - 5250 obr./min)
  • Emisja CO2 - 174 g/km
  • Prędkość maksymalna - 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h - 6,0 s
  • Wymiary dł./szer./wys. - 4,59/1,77/1,44 m Rozstaw osi - 2,76 m
  • Pojemność bagażnika - 475 l
  • Cena modelu - od 180.162 zł
  • Cena egzemplarza testowanego - 326.652 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany