Manufaktura w Łodzi: rusza inwestycja warta 3 mln zł!

Magdalena Jach
Magdalena Jach
1 219 paneli fotowoltaicznych zostanie zamontowanych na dachach szedowych budynku galerii handlowej. Tamtejsza południowa ekspozycja zapewni najefektywniejsze korzystanie z promieni słonecznych. Prace montażowe rozpoczną się w październiku br.

Manufaktura stawia na zieloną energię – rusza inwestycja warta 3 miliony złotych

Fotowoltaika w Manufakturze
Manufaktura właśnie rozpoczyna inwestycję wartą 3 miliony złotych i postawi na dachu budynku galerii handlowej 1 219 paneli słonecznych. Rosnące ceny energii, nowe regulacje prawne na rzecz ochrony środowiska, a do tego kryzys gospodarczy – wszystkie te czynniki powodują, że tzw. „zielona energia” zyskuje coraz więcej zwolenników, także wśród zarządców centrów handlowych.
- Pomysł inwestycji w fotowoltaikę zrodził się już 5 lat temu. Rynek energetyczny zmienia się bardzo dynamicznie i to na naszą niekorzyść, musimy więc być jak najlepiej przygotowani na trudne czasy – wyjaśnia Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.
– Zarządzanie tak dużym obiektem to proces, w którym trzeba skupić się na długofalowych działaniach. Zawsze musimy starać się być o jeden krok do przodu, mając na uwadze bezpieczeństwo i komfort pracy naszych najemców.

1 219 paneli fotowoltaicznych zostanie zamontowanych na dachach szedowych budynku galerii handlowej. Tamtejsza południowa ekspozycja zapewni najefektywniejsze korzystanie z promieni słonecznych. – To ogromna inwestycja, ale jej efekty będziemy mogli szybko odczuć. Pracująca farma będzie w stanie pokryć do 45% zapotrzebowania na energię części wspólnych budynku galerii handlowej. Pozyskana w ten sposób energia elektryczna będzie używana m.in. do zasilania systemu klimatyzacji i wentylacji, produkcji wody lodowej do klimatyzacji czy zasilania schodów, wind i chodników ruchomych. Dodatkowo, z instalacji fotowoltaicznej będą zasilane stacje ładowania samochodów elektrycznych – mówi Dariusz Jańczyk, dyrektor techniczny Manufaktury.

Projekt farmy fotowoltaicznej to kolejny, a zarazem największy element wielowymiarowej strategii Manufaktury Dobrej Energii. W długoterminowej wizji rozwoju kompleksu kluczowe jest skupienie się na systematycznych działaniach w obszarze 3 aktualnych trendów: eko świadomości, lokalności i szeroko pojętego dobrostanu psychiczno-fizycznego. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Manufaktury, „Centra handlowe ponownie w centrum uwagi klienta?” wynika, że prawie 20% Polaków uznaje ekologiczne rozwiązania za czynnik decydujący o ich wyborze centrum handlowego. Z kolei 57% respondentów deklaruje, że eko rozwiązania zachęcają ich do odwiedzin danego centrum.
– Te wyniki może nie są jeszcze imponujące, ale obserwujemy, że świadomość ekologiczna klientów dynamicznie rośnie. Z pewnością w kolejnych latach działania proekologiczne staną się koniecznością, także ze względu na presję społeczną – dodaje Sławomir Murawski.

Farma fotowoltaiczna na dachu Manufaktury może przynieść obiektowi oszczędności rzędu blisko pół miliona złotych rocznie. W dobie kryzysu energetycznego i rosnących cen energii, to szczególnie ważna inwestycja. Prace montażowe mają rozpocząć się w październiku tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
"20% Polaków uznaje ekologiczne rozwiązania za czynnik decydujący o ich wyborze centrum handlowego. Z kolei 57% respondentów deklaruje, że eko rozwiązania zachęcają ich do odwiedzin danego centrum."

Greenwashing ma się u nas dobrze:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Greenwashing
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie