Magistrat przygotował „Ekopakt dla Łodzi”. Zobacz ile przybędzie km dróg rowerowych, nowych stawów i drzew

Mirosław Malinowski
Mirosław Malinowski
W Urzędzie Miasta Łodzi przygotowano „Ekopakt dla Łodzi”, czyli kompleksowy dokument wyznaczający cele i sposoby ich realizacji, dzięki któremu do 2030 r. Łódź będzie prawdziwie zielonym miastem.Co się zmieni? Zobaczcie na kolejnych slajdach Mirosław Malinowski
W Urzędzie Miasta Łodzi przygotowano „Ekopakt dla Łodzi”, czyli kompleksowy dokument wyznaczający cele i sposoby ich realizacji, dzięki któremu do 2030 r. Łódź będzie prawdziwie zielonym miastem. Kliknij w galerię zdjęć i zobacz, co się zmieni!

Ów dokument przewiduje, że do 2030 r. w Łodzi zostanie:

posadzonych 50 tys. nowych drzew (w 2019 r. posadzono 3,2 tys.);

odsetek terenów zielonych wzrośnie z 19 do 26 proc.;

liczba zbiorników wodnych w mieście wzrośnie z 61 do 72;

30 proc. autobusów MPK będzie miało napęd elektryczny;

zlikwidowane zostaną wszystkie piece węglowe w mieszkaniach komunalnych (dziś jest ich 18 tys.);

śmieci będą segregowane na poziomie co najmniej 75 proc. (dziś jest 36 proc.);

powstanie 66 km nowych ścieżek rowerowych (dziś jest ich 158 km).

Dokument ma być teraz poddany konsultacjom, tak by jeszcze przed wakacjami został przyjęty przez radę miejską.

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Czarli Czeplin

W dotychczasowym tempie likwidowania linii tramwajowych, do 2030r. pozostanie ich 5. Autobusowych 10. Będą kursować z częstotliwością 1 godzinną. Na wszystkich ulicach zostanie wprowadzony zakaz parkowania. Łódź tylko dla rowerów, o ile znajdzie się firma która będzie je wypożyczać. W pierwszym przetargu nie było chętnych. Zapewne hanka zaproponowała nędzne pieniądze. Umoczyła setki milionów w stacje i ścieżki rowerowe i teraz brak kasy na "publiczno-prywatne" rowerki.

D
Dls

Dlaczego w każdym mieście sä różne stawki za śmieci ?! I dlaczego u nas jest tak drogo ?!

K
Kuba

A ile przybedzie dróg normalnych bo miasto mamy mega zakorkowane. Przecież kilku rowerzystów to nie wszyscy. Chyba zacznę jeździć samochodem po ścieżkach rowerowych bedzie szybciej

K
Kp

Eco miasto i autobusy spalinowe ?!

L
Lewicowe rowerowe lobby

i jego postulaty to zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego w Łodzi, którego cykliści są tylko niewielką i sezonową częścią. Rowerzyści nie mają prawa decydować o infrastrukturze drogowej z jednej prostej przyczyny, w przeciwieństwie do kierowców nie łożą na jej utrzymanie. Nawet w skrajnie liberalnej Francji samochód ma pierwszeństwo przed rowerem, a o karach za łamanie ustalonych zasad ruchu drogowego, można przeczytać choćby w poniższym artykule:

https://niezalezna.pl/294628-francja-reguluje-hulajnogowiczow

Dodatkowo polecam bardzo ciekawą rozmowę w Minęła 20-sta z 12.10.2019, od 34 minuty, 18 sekundy:

https://vod.tvp.pl/video/minela-dwudziesta,12102019,44500161

m
mietek

Za mało drzew planują posadzić. Do 2030 roku znaczna część mieszkańców ucieknie z Łodzi, albo tutaj się wykończy, wobec czego można będzie sporo ruder wyburzyć(o ile same się nie rozlecą do tego czasu) i spore kwartały zalesić, bo na inwestycje nie będzie kasy. Trzeba będzie spłacać długi z lat poprzednich...

Dodaj ogłoszenie