LOTOS wspiera polskich piłkarzy. Na EURO i nie tylko

Materiał informacyjny GRUPY LOTOS S.A.
Fot. PZPN
Grupa LOTOS to jeden z największych mecenasów polskiego sportu. Od wielu lat jest głównym sponsorem m.in. Polskiego Związku Piłki Nożnej. Wspiera zawodowych sportowców, m.in. reprezentację Polski przygotowującą się do występu na UEFA EURO 2020, ale nie zapomina również o rozwoju młodych talentów.

Wyrazem tego jest choćby ogólnopolska kampania reklamowa pod hasłem: „Trzeba patrzeć szerzej, żeby widzieć więcej”. LOTOS w spocie z udziałem piłkarzy zwraca uwagę na to, jak ważne jest szerokie spojrzenie na otaczający nas świat, który w ostatnich miesiącach bardzo się zmienił. Jako świadoma marka Grupa LOTOS odpowiada na potrzeby klientów w każdy możliwy sposób.

Wesprzeć reprezentację Polski, która będzie walczyła o wyjście z grupy E ze Słowacją (14 czerwca, Sankt Petersburg), Hiszpanią (19 czerwca, Sewilla) i Szwecją (23 czerwca, znów Petersburg), można pod adresem dajemyslowo.lotos.pl/slowa-wsparcia. Każde życzenia dla naszych piłkarzy będą kolejnym pikselem w gigantycznej wirtualnej piłce, oczywiście biało-czerwonej. Na stronie można nie tylko dodać swoją propozycję i podzielić się nią później w mediach społecznościowych, ale również wygrać cenne nagrody. Do autora najlepszych życzeń raz w tygodniu powędruje koszulka z podpisami całej reprezentacji, a na wyróżnionych w zabawie czekają karty paliwowe do wykorzystania na stacjach gdańskiego koncernu. Najciekawsze i najzabawniejsze życzenia zostaną zaprezentowane naszym piłkarzom (ich reakcje będzie później można obejrzeć w mediach społecznościowych Grupy LOTOS), którzy osobiście je też odczytają. Akcja i konkurs będą trwały do zakończenia mistrzostw, czyli 11 lipca 2021.

- Stworzymy razem z polskimi kibicami wirtualną, biało-czerwoną piłkę złożoną z życzeń i słów wsparcia skierowanych do naszych zawodników. Jako Główny Sponsor Reprezentacji Polski w piłce nożnej mamy szansę współtworzenia niezapomnianych emocji, przeżywanych wspólnie, przez piłkarzy i kibiców - mówi Kinga Fedorowska, dyrektor ds. marketingu Grupy LOTOS.

Ważne mecze czekają też reprezentację Polski w piłce nożnej kobiet, której Grupa LOTOS również jest głównym sponsorem. W połowie kwietnia piłkarki rozpoczęły przygotowania do eliminacji mistrzostw świata przegranym 2:4 meczem ze Szwedkami. Był to jednocześnie debiut nowej selekcjonerki, 35-letniej Niny Patalon. W czerwcu w Hiszpanii nasze reprezentantki zmierzą się jeszcze towarzysko z Finkami (11.06) i Czeszkami (14.06). Już we wrześniu wystartują zmagania o historyczny awans na mistrzostwa świata, które odbędą się w 2023 r. w Australii i Nowej Zelandii. Ich grupowymi rywalkami w eliminacjach będą piłkarki z Norwegii, Belgii, Albanii, Kosowa i Armenii.

- Widzę bardzo dużo pozytywów w tym meczu. Założyłyśmy sobie, że będziemy chciały grać w piłkę, atakować i tworzyć jak najwięcej sytuacji. To się udało. Pracowałyśmy dokładnie tak, jak chciałyśmy zagrać. W tym meczu się to udało. Jasne, że są niuanse, które trzeba poprawić. Potrzebujemy kilkunastu zgrupowań i kilkudziesięciu treningów, żeby mówić o jakimkolwiek stylu - podkreślała Patalon po spotkaniu ze Szwecją.

Poza wspieraniem seniorskich reprezentacji mężczyzn i kobiet, a także drużyny U-21, Grupa LOTOS od 2012 r. prowadzi program „Piłkarska Przyszłość z LOTOSEM”. To inicjatywa, która upowszechnia aktywność sportową wśród dzieci i młodzieży. Program obejmuje szkoleniem ok. 3,5 tysiąca podopiecznych w 16 ośrodkach w całej Polsce. Należą do nich m.in. dwa kluby kobiece: AP LOTOS Gdańsk (występujący w Ekstralidze Kobiet, czyli najwyższej klasie rozgrywkowej w kraju) oraz LFA Szczecin.

W ramach „Piłkarskiej Przyszłości z LOTOSEM” koncern finansował dotychczas m.in. zakup sprzętu sportowego, wynagrodzenia trenerów w każdym ośrodku, program stypendialny, turniej piłkarski LOTOS Junior Cup, działania szkoleniowe oraz zgrupowania kadr dla najzdolniejszych zawodników. Jego celem jest wyszukiwanie utalentowanych sportowców, wyrównywanie szans rozwoju fizycznego wśród dzieci i młodzieży oraz popularyzacja aktywnego spędzania czasu wolnego. Program od wielu lat funkcjonuje pod patronatem resortu sportu (funkcjonującego obecnie w ramach Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu) oraz Polskiego Związku Piłki Nożnej.

O tym, jak cenne są takie akcje, świadczą ich wymierne efekty. Stypendystami programu „Piłkarska Przyszłość z LOTOSEM” byli zawodnicy, którzy już grają w dorosłej piłce. W I lidze dobrze radzą sobie Juliusz Letniowski (Arka Gdynia, latem wróci z wypożyczenia do Lecha Poznań), Rafał Kobryn (Korona Kielce, wypożyczony z Lechii Gdańsk) i Karol Czubak (Widzew Łódź). W ekstraklasowej Lechii ponad 100 meczów rozegrał już 22-letni Karol Fila, do składu dobija się też Jakub Kałuziński. Z kolei Kacper Urbański, stypendysta od początku programu, został najmłodszym piłkarzem w historii gdańskiego klubu z debiutem w PKO Bank Polski Ekstraklasie. Miał wtedy zaledwie 15 lat. 1,5 roku później zagrał już we włoskiej Serie A! 12 maja wypożyczonemu do Bolonii 16-latkowi szansę w meczu z Genoą dał Sinisa Mihajlović. Żaden Polak nie zadebiutował w tej lidze tak wcześnie. Od następnego sezonu utalentowany pomocnik przeniesie się do Italii na stałe.

Wymienieni powyżej zawodnicy to przyszłość polskiej piłki. Na mistrzostwach Europy historię napisać może z kolei Przemysław Frankowski. Był on jednym z młodych piłkarzy Lechii Gdańsk z rocznika 1995, drużyny objętej jako pierwsza patronatem i wsparciem grupy LOTOS. Frankowski z kolegami zdobyli wówczas mistrzostwo Polski juniorów młodszych, co zaowocowało później powstaniem programu „Piłkarska Przyszłość z LOTOSEM”. Obecnie 26-latek gra w Chicago Fire w amerykańskiej Major League Soccer. Jego formę docenił selekcjoner Paulo Sousa, który powołał go do 26-osobowej kadry na EURO. Miejmy nadzieję, że sukces tej drużyny będzie wspominany przez długie lata.

Wideo

Materiał oryginalny: LOTOS wspiera polskich piłkarzy. Na EURO i nie tylko - Polska Times

Dodaj ogłoszenie