1/13
Grzyb na ścianach, sufitach, ubraniach, butach czy...
fot. Archiwum prywatne

Grzyb w mieszkaniu

Grzyb na ścianach, sufitach, ubraniach, butach czy walizkach, wilgoć i nieprzyjemny zapach - tak wygląda mieszkanie pani Katarzyny i pana Łukasza przy ul. Częstochowskiej 21 w Łodzi. Budynek został oddany do użytku w 2018 roku, lokatorzy wprowadzili się w kwietniu, a grzyb pojawił się po kilku miesiącach.

Na początku lutego 2019 roku lokatorzy o problemie poinformowali firmę, od której kupili mieszkanie, czyli spółkę Polski Deweloper z Łodzi.

Czytaj dalej

2/13
- W ostatnim czasie w każdym z pomieszczeń pojawia się grzyb...
fot. Grzegorz Gałasiński

Grzyb w mieszkaniu

- W ostatnim czasie w każdym z pomieszczeń pojawia się grzyb - tak lokatorzy alarmowali Polskiego Dewelopera. - Ponadto, w jednym z pomieszczeń grzyb powiększa się z dnia na dzień. Jedna ze ścian tego pomieszczenia posiada obszerne zacieki - w tych miejscach ściana jest zimna, wilgotna. Na ramach okiennych też zaczyna wychodzić grzyb. Jest to dla nas sprawa piorytetowa, gdyż mamy 1,5-miesięczne dziecko i obawiamy się, aby to nie wpłynęło na jego zdrowie.

Lokatorzy podkreślali, że mieszkali w nowym lokum od niespełna sześciu miesięcy, a już pojawił się grzyb i to na dużą skalę.

Czytaj dalej

3/13
Po ich skardze ekipa opłacona przez dewelopera chemicznie...
fot. Archiwum prywatne

Grzyb w mieszkaniu

Po ich skardze ekipa opłacona przez dewelopera chemicznie usunęła zagrzybienie, a także zamontowała napowietrzniki. Wydawało się, że problem został rozwiązany, jednak po dwóch miesiącach problem powrócił.

- Grzyb znów się pojawił i to na dużą skalę - mówi pani Katarzyna. - Zwróciliśmy się do dewelopera, ale nasze pisma i telefony pozostawały bez odpowiedzi. Grzyb zaczął też niszczyć nasze ubrania, buty, pojawił się także na walizkach. Kupiliśmy nowe lokum, tymczasem nie da się tu mieszkać. Problem nasila się zwłaszcza jesienią i zimą.

Czytaj dalej

4/13
Małżeństwo zwróciło się o pomoc do biura Miejskiego...
fot. Archiwum prywatne

Grzyb w mieszkaniu

Małżeństwo zwróciło się o pomoc do biura Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta w Łodzi, a jego inspektorka poprosiła dewelopera o wyjaśnienia. Udzieliła ich Elżbieta Pągowska z kancelarii radcy prawnego, która reprezentuje dewelopera. W piśmie można przeczytać, że właściciele mieszkania zwrócili się do dewelopera prawie rok po wykryciu wady, a powinni zrobić to niezwłocznie. Deweloper uznał też, że nie odpowiada za zagrzybienie w pokoju w aneksie kuchennym, gdyż małżeństwo przeniosło aneks na inną stronę, bez doprowadzenia odpowiedniej wentylacji.

Czytaj dalej

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Zaskakujący lider listy PiS w eurowyborach w Łódzkiem. Kto jeszcze z PiS wystartuje?

Zaskakujący lider listy PiS w eurowyborach w Łódzkiem. Kto jeszcze z PiS wystartuje?

Bagażniki i uchwyty rowerowe. Co warto wiedzieć? Rodzaje, obsługa, ceny

Bagażniki i uchwyty rowerowe. Co warto wiedzieć? Rodzaje, obsługa, ceny

Górnik podejmuje ŁKS. Rewelacja  wiosny na drodze  piłkarzy ŁKS

Górnik podejmuje ŁKS. Rewelacja wiosny na drodze piłkarzy ŁKS

Zobacz również

Wystartowała wielka komunikacyjna rewolucja na Retkini

Wystartowała wielka komunikacyjna rewolucja na Retkini

Bagażniki i uchwyty rowerowe. Co warto wiedzieć? Rodzaje, obsługa, ceny

Bagażniki i uchwyty rowerowe. Co warto wiedzieć? Rodzaje, obsługa, ceny