Łódzkie murale w telewizji CNN. Reklama miasta na cały świat

(pij)
Telewizja CNN zapowiada na 23 i 24 listopada emisję dwóch półgodzinnych odcinków swojego cyklu „On the road” („W drodze”), które zostaną poświęcone fenomenowi powstających w Polsce murali, w tym głównie tych zdobiących Łódź.

Łódzkie murale w CNN. W zapowiedzi reportażu o wymownym tytule „Większe niż Banksy – polski street-rośnie w siłę” CNN powołuje się m.in. na dokonania absolwentki Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi Natalii Rak oraz jej obecnych studentów - duetu Etam Crew (Przemysława Blejzyka i Mateusza Gapskiego), których prace łodzianie mogą podziwiać codziennie na ścianach kamienic przy ul. Uniwersyteckiej, ul. Nawrot, al. Kościuszki (wspólnie z Sat One) oraz przy al. Politechniki.

Łódź zajmie poczesne miejsce w materiale zapowiadanym przez amerykańską stację telewizyjną. Miasto szczyci się już trzydziestoma wielkoformatowymi graffiti, które powstały dzięki inicjatywie Fundacji Urban Forms oraz wsparciu finansowemu gminy Łódź.

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Ola

Gdybyś była bardziej oczytana to byś wiedziała, że mural przy al. Politechniki nawiązuje do wiersza Tuwima (który urodził się w Łodzi) pt. "W aeroplanie". Więc jednak do czegoś nawiązuje. ;-)

O
Ola

Bo musicie. Inaczej byście tego nie robili.

j
jas

najladniejszy mural nie zmieni szkaradnej i zaniedbanej kamienicy w dzielo sztuki. Najpierw trzeba wyremontowac kamienice i zrobic wokol porzadek!

L
Lola

Powiedz od razu ze mieszkach w odrapanych kamięnnicach i bedzie bez problemu dla czego Ci sie to podoba - proste.

L
Lola

Jasne ze nie mam talentu w malowaniu ,ale fajnie by było jakby malunki coś przedstawiały bo jak dla mnie te nie przedstawiają nic . Co w nich jest takiego urzekającego ? Ja nie napisałam ze bez talencie to malowało tylko że to jest ( malunki ) straszne a to jest różnica. Np ten na Pietrynie mi sie podoba ale reszta nie - Tobie się podoba co innego i mi co innego to po co te wypociny pod spodem w moją stronę?

L
Lola

No to bardzo Ci współczuje jak Tobie sie to podoba - widać kto ma jakie wnętrze ! Moim zdaniem one nic nie odzwierciedlają a Twoim? no jestem bardzo Ciekawa ?

T
Tabasco

To jedyne, co robisz dla miasta, oprócz skamlenia.

T
Tabasco

Zawsze pozostaje możliwość wyprowadzenia się tam, gdzie jest czysto, ładnie, gdzie nie ma poczucia bałaganu.

.

wiesz kamienice można wyremontować ale na jednej ścianie i tak mural może być a jak tobie się nie podoba to nie oglądaj może zazdrościsz ze ty nie masz talentu w malowaniu!

.

No i super w większości murale są fajne najbardziej i tak podoba mi się ten na Piotrkowskiej 152 który jest od 2001roku

j
j

miłośniku pseudo-sztuki na murach

J
Jola

To jest super,no tak o gustach sie nie rozmawia.....

ł
łodziak

Okropne malunki - lepiej by te pieniądze wydali na porządny remont a nie graffiti (bo tym dla mnie są murale), które tylko potęguje poczucie przebywania w mieście slumsów.

A
Asia

Ja też uważam, że są straszne - jeszcze powiększają poczucie bałaganu.

Ł
Łodzianin

Nie dobrze mi się już robi jak widzę te Twoje posty podpisane sklave...

Dodaj ogłoszenie