Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzkie: Kobieta została oszukana metodą "na pracownika banku". Straciła mnóstwo pieniędzy

Karolina Brózda
Karolina Brózda
Polska Press
Na początku tygodnia do koluszkowskich policjantów zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą oszustwa „na pracownika infolinii”. Straciła nie tylko pieniądze zgromadzone na koncie, na jej nazwisko oszuści zaciągnęli także kredyt.

10 stycznia br. mieszkanka Koluszek odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, w którym miała konto. Osoba ta poinformowała, że właśnie wykryła na rachunku kobiety włamanie, co w ocenie banku zrobił przestępca. Dla uwiarygodnienia informacji mężczyzna przedstawił się z imienia i nazwiska oraz podał dane rzekomego oszusta. Twierdził również, że sam zgłasza ten incydent na policję.

Ostatecznie zapewnił, że dla bezpieczeństwa może dezaktywować konto i transakcje, ale tylko wtedy, kiedy kobieta na swoim smartfonie zainstaluje aplikacje QuickSuport i AnyDesk. Utrzymywał, że tylko dzięki posiadaniu tej aplikacji można anulować podejrzaną transakcję. Oszust zmanipulował swoją ofiarę. Kobieta uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku, który chce jej pomóc. Będąc cały czas w kontakcie telefonicznym ze sprawcą, zgodnie z jego wskazówką, zainstalowała na swoim smartfonie żądaną aplikację. Od tego momentu przestępca przejął kontrolę nad rachunkiem bankowym pokrzywdzonej. Kobieta straciła wszystkie dostępne środki finansowe. Dodatkowo oszuści zaciągnęli kredyt na jej nazwisko, a uzyskane w ten sposób pieniądze również padły ich łupem.

Sierż. sztab. Aneta Kotynia z komendy policji w Koluszkach przestrzega, jak nie stać się ofiarą.

- Zawsze zachowaj czujność, nie działaj pochopnie. Koniecznie upewnij się, z kim rozmawiasz, nie daj się zmanipulować. Jeśli zadzwoni do Ciebie ktoś z banku, rozłącz się. Skontaktuj się z bankiem, najlepiej osobiście udaj się na placówki bankowej lub natychmiast zadzwoń na infolinię swojego banku (pod numer, który znajdziesz na stronie internetowej swojego banku). Jeśli telefon z tej placówki był prawdziwy, to konsultant z infolinii, na którą dzwonisz, będzie wiedział, o co chodzi. W podejrzanej sytuacji, dla własnego bezpieczeństwa, przelej część swoich oszczędności na inny rachunek w innym banku, wówczas nie stracisz dostępu do całości swoich środków.

- Pamiętaj, że tego rodzaju przestępstwa są trudne do wykrycia, a szanse na odzyskanie utraconych środków finansowych są znikome. Często również bank nie uwzględnia reklamacji, ponieważ pokrzywdzeni sami umożliwili oszustom dostęp do swojego konta, instalując na ich polecenie aplikację zdalnego pulpitu.

- Jeśli już padłeś ofiarą takiego oszustwa, zgłoś ten fakt na policji i złóż reklamację do banku.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany