10 stycznia br. mieszkanka Koluszek odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, w którym miała konto. Osoba ta poinformowała, że właśnie wykryła na rachunku kobiety włamanie, co w ocenie banku zrobił przestępca. Dla uwiarygodnienia informacji mężczyzna przedstawił się z imienia i nazwiska oraz podał dane rzekomego oszusta. Twierdził również, że sam zgłasza ten incydent na policję.
Ostatecznie zapewnił, że dla bezpieczeństwa może dezaktywować konto i transakcje, ale tylko wtedy, kiedy kobieta na swoim smartfonie zainstaluje aplikacje QuickSuport i AnyDesk. Utrzymywał, że tylko dzięki posiadaniu tej aplikacji można anulować podejrzaną transakcję. Oszust zmanipulował swoją ofiarę. Kobieta uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku, który chce jej pomóc. Będąc cały czas w kontakcie telefonicznym ze sprawcą, zgodnie z jego wskazówką, zainstalowała na swoim smartfonie żądaną aplikację. Od tego momentu przestępca przejął kontrolę nad rachunkiem bankowym pokrzywdzonej. Kobieta straciła wszystkie dostępne środki finansowe. Dodatkowo oszuści zaciągnęli kredyt na jej nazwisko, a uzyskane w ten sposób pieniądze również padły ich łupem.
Sierż. sztab. Aneta Kotynia z komendy policji w Koluszkach przestrzega, jak nie stać się ofiarą.
- Zawsze zachowaj czujność, nie działaj pochopnie. Koniecznie upewnij się, z kim rozmawiasz, nie daj się zmanipulować. Jeśli zadzwoni do Ciebie ktoś z banku, rozłącz się. Skontaktuj się z bankiem, najlepiej osobiście udaj się na placówki bankowej lub natychmiast zadzwoń na infolinię swojego banku (pod numer, który znajdziesz na stronie internetowej swojego banku). Jeśli telefon z tej placówki był prawdziwy, to konsultant z infolinii, na którą dzwonisz, będzie wiedział, o co chodzi. W podejrzanej sytuacji, dla własnego bezpieczeństwa, przelej część swoich oszczędności na inny rachunek w innym banku, wówczas nie stracisz dostępu do całości swoich środków.
- Pamiętaj, że tego rodzaju przestępstwa są trudne do wykrycia, a szanse na odzyskanie utraconych środków finansowych są znikome. Często również bank nie uwzględnia reklamacji, ponieważ pokrzywdzeni sami umożliwili oszustom dostęp do swojego konta, instalując na ich polecenie aplikację zdalnego pulpitu.
- Jeśli już padłeś ofiarą takiego oszustwa, zgłoś ten fakt na policji i złóż reklamację do banku.
Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"