Łódzki kierowca walczy o likwidację Strefy Płatnego Parkowania w mieście
Jak twierdzi Komorowski, projekt uchwały o rozszerzeniu SPP na osiedla Śródmieście Wschód, Stare Polesie, Katedralna i Stary Widzew, przyjętej przez Radę Miejską 16 października, nie przeszedł właściwej procedury konsultacji społecznych.
- Zarząd Dróg i Transportu na swoim profilu na Facebooku ogłosił harmonogram spotkań konsultacyjnych na kilka godzin przed pierwszym z nich! - mówi oburzony łodzianin. - Poszedłem na spotkanie w Śródmieściu 8 października. Było na nim raptem osiem osób, w tym dwoje urzędników. Dwa dni później, na osiedlu Katedralna, na „konsultacje” oprócz dwójki urzędników przyszło tylko dwoje łodzian. Ja byłem tą drugą osobą.
Mało tego: projekt rzeczonej uchwały został zatwierdzony (przez m.in. wiceprezydenta Łodzi, dyrektora ZDiT, dyrektora Biura Inżyniera Miasta, radcę prawnego magistratu i kierownika oddziału legislacyjnego Wydziału Prawnego UMŁ i in.) w dniach od 1 do 7 października, a więc zanim konsultacje w ogóle się rozpoczęły! Urzędnicy nie mieli więc żadnych szans poznać opinii mieszkańców na temat rozszerzenia SPP.