Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzki kierowca walczy o likwidację Strefy Płatnego Parkowania w mieście

Piotr Jach
Piotr Jach
Krzysztof Komorowski, lider znanej z Facebooka Inicjatywy Społecznej EL.00000 Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi, złożył  w kancelarii Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego adresowany do  wojewody Tobiasza Bocheńskiego wniosek o unieważnienie  uchwały Rady Miejskiej w Łodzi w sprawie powiększenia Strefy Płatnego Parkowania oraz wcześniejszych uchwał ustanawiających tę strefę. Krótko mówiąc - wnioskuje o likwidację w Łodzi SPP. Czytaj więcej na następnej stronie
Krzysztof Komorowski, lider znanej z Facebooka Inicjatywy Społecznej EL.00000 Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi, złożył w kancelarii Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego adresowany do wojewody Tobiasza Bocheńskiego wniosek o unieważnienie uchwały Rady Miejskiej w Łodzi w sprawie powiększenia Strefy Płatnego Parkowania oraz wcześniejszych uchwał ustanawiających tę strefę. Krótko mówiąc - wnioskuje o likwidację w Łodzi SPP. Czytaj więcej na następnej stronie Piotr Jach
Krzysztof Komorowski, lider znanej z Facebooka Inicjatywy Społecznej EL.00000 Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi, złożył w kancelarii Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego adresowany do wojewody Tobiasza Bocheńskiego wniosek o unieważnienie uchwały Rady Miejskiej w Łodzi w sprawie powiększenia Strefy Płatnego Parkowania oraz wcześniejszych uchwał ustanawiających tę strefę. Krótko mówiąc - wnioskuje o likwidację w Łodzi SPP.

Jak twierdzi Komorowski, projekt uchwały o rozszerzeniu SPP na osiedla Śródmieście Wschód, Stare Polesie, Katedralna i Stary Widzew, przyjętej przez Radę Miejską 16 października, nie przeszedł właściwej procedury konsultacji społecznych.

- Zarząd Dróg i Transportu na swoim profilu na Facebooku ogłosił harmonogram spotkań konsultacyjnych na kilka godzin przed pierwszym z nich! - mówi oburzony łodzianin. - Poszedłem na spotkanie w Śródmieściu 8 października. Było na nim raptem osiem osób, w tym dwoje urzędników. Dwa dni później, na osiedlu Katedralna, na „konsultacje” oprócz dwójki urzędników przyszło tylko dwoje łodzian. Ja byłem tą drugą osobą.

Mało tego: projekt rzeczonej uchwały został zatwierdzony (przez m.in. wiceprezydenta Łodzi, dyrektora ZDiT, dyrektora Biura Inżyniera Miasta, radcę prawnego magistratu i kierownika oddziału legislacyjnego Wydziału Prawnego UMŁ i in.) w dniach od 1 do 7 października, a więc zanim konsultacje w ogóle się rozpoczęły! Urzędnicy nie mieli więc żadnych szans poznać opinii mieszkańców na temat rozszerzenia SPP.

Na spotkaniu 10 października ZDiT kolportował ankiety, w których łodzianie mogli wyrazić opinię na temat powiększenia SPP o ich osiedla. Komorowski wziął kilka czystych kart, powielił je i dał do wypełnienia znajomym i mieszkańcom Starego Polesia, Śródmieścia, użytkownikom parkingu na dworcu Fabrycznym...

- Zebrałem 62 wypełnione karty. Niemal w stu procentach ich autorzy są przeciwko rozszerzeniu SPP, a najczęściej za jej likwidacją - mówi Krzysztof Komorowski, prezentując wpisy w rodzaju: „Nie chcę płacić za parking pod własnym domem”.

O projekcie rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania o nowe osiedla (Śródmieście Wschód, Stare Polesie, Katedralna i Stary Widzew) łodzianie dowiedzieli się dopiero w momencie ogłoszenia na ostatnią chwilę wspomnianych w artykule konsultacji społecznych. Zarząd Dróg i Transportu utrzymywał, że projekt powstał na prośbę tamtejszych mieszkańców, zaniepokojonych m.in. brakiem miejsc do parkowania dla własnych aut.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany