Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzka Kolej Aglomeracyjna idzie jak burza. Nowe przystanki, nowe trasy i połączenia ŁKA

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Komunikacja miejska kuleje, znikają kolejne linie tramwajowe, a zapowiadana od blisko trzech lat budowa „łódzkiego metra“, czyli tunelu pod miastem jak nie ruszyła, tak nie rusza. Jest jednak szansa, że nie wszyscy zostaniemy skazani na stanie w korkach i jazdę własnym samochodem po zatłoczonym do granic możliwości mieście. Coraz więcej Łodzian i mieszkańców ościennych miejscowości przesiada się do pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Notuje ona największe w Polsce przyrosty liczby pasażerów, rozwija system swoich połączeń, przybywa też w ŁKA nowoczesnego taboru.Czytaj więcej na następnej stronie
Komunikacja miejska kuleje, znikają kolejne linie tramwajowe, a zapowiadana od blisko trzech lat budowa „łódzkiego metra“, czyli tunelu pod miastem jak nie ruszyła, tak nie rusza. Jest jednak szansa, że nie wszyscy zostaniemy skazani na stanie w korkach i jazdę własnym samochodem po zatłoczonym do granic możliwości mieście. Coraz więcej Łodzian i mieszkańców ościennych miejscowości przesiada się do pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Notuje ona największe w Polsce przyrosty liczby pasażerów, rozwija system swoich połączeń, przybywa też w ŁKA nowoczesnego taboru.Czytaj więcej na następnej stronie
Komunikacja miejska kuleje, znikają kolejne linie tramwajowe, a zapowiadana od blisko trzech lat budowa „łódzkiego metra“, czyli tunelu pod miastem jak nie ruszyła, tak nie rusza. Jest jednak szansa, że nie wszyscy zostaniemy skazani na stanie w korkach i jazdę własnym samochodem po zatłoczonym do granic możliwości mieście. Coraz więcej Łodzian i mieszkańców ościennych miejscowości przesiada się do pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Notuje ona największe w Polsce przyrosty liczby pasażerów, rozwija system swoich połączeń, przybywa też w ŁKA nowoczesnego taboru.

Przed kilkoma dniami do bazy ŁKA na Widzewie dotarły dwie ostatnie z 14 zamówionych jednostek trakcyjnych Impuls 2. Przechodzą one ostatnie próby przed wyruszeniem w rozkładowe kursy. Pociągi dotarły w samą porę, bo od 15 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, liczba pociągów uruchamianych przez ŁKA wzrośnie o jedna trzecią. Spółka w tym roku przewiezie 6 mln pasażerów, w przyszłym zamierza przewieżć 8 milionów.

– Co roku zwiększamy liczbę połączeń, ale w tym roku wzrost będzie spektakularny – mówi Janusz Malinowski, prezes ŁKA. – Z Łodzi do Skierniewic pojedzie w dni robocze 19 par pociągów dziennie, ze Skierniewic do Łowicza – 13 par, z czego 3 będą wydłużone do Kutna. 10 par pociągów dziennie połączy Łódź z Tomaszowem Mazowieckim. Zwiększona zostanie liczba połączeń na obwodnicy Łodzi (Widzew – Chojny – Kaliska – Żabieniec, pojawią się kursy przez nowo powstałe przystanki na Olechowie.

Rozrasta się także sieć przystanków kolejowych. Lada dzień ruszy budowa peronów Łodzi Radogoszcz Wschód, Łódź Warszawska i Łódź Retkinia. Drugi tor i drugi peron z pochylnią powstaje na przystanku Łódź Marysin. Zbudowana została tam też mijanka, czyli nowy, 750-metrowy tor, który pozwoli na mijanie się składów, co przełoży się na wzrost przepustowości linii i zwiększenie liczby pociągów.

Łodzian szczególnie cieszą nowe przystanki Łódź Retkinia i Łódź Radogoszcz Wschód. Obydwa powstają w pobliżu wielkich osiedli mieszkaniowych. Z kolei przystanek Łódź Warszawska przy wiadukcie na ul. Warszawskiej poprawi dojazd do odciętych niedawno od komunikacji tramwajowej dzielnic Rogi i Marysin.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany