reklama

Łódzka Kolej Aglomeracyjna idzie jak burza. Nowe przystanki, nowe trasy i połączenia ŁKA

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Zaktualizowano 
Komunikacja miejska kuleje, znikają kolejne linie tramwajowe, a zapowiadana od blisko trzech lat budowa „łódzkiego metra“, czyli tunelu pod miastem jak nie ruszyła, tak nie rusza. Jest jednak szansa, że nie wszyscy zostaniemy skazani na stanie w korkach i jazdę własnym samochodem po zatłoczonym do granic możliwości mieście. Coraz więcej Łodzian i mieszkańców ościennych miejscowości przesiada się do pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Notuje ona największe w Polsce przyrosty liczby pasażerów, rozwija system swoich połączeń, przybywa też w ŁKA nowoczesnego taboru.Czytaj więcej na następnej stronie
Komunikacja miejska kuleje, znikają kolejne linie tramwajowe, a zapowiadana od blisko trzech lat budowa „łódzkiego metra“, czyli tunelu pod miastem jak nie ruszyła, tak nie rusza. Jest jednak szansa, że nie wszyscy zostaniemy skazani na stanie w korkach i jazdę własnym samochodem po zatłoczonym do granic możliwości mieście. Coraz więcej Łodzian i mieszkańców ościennych miejscowości przesiada się do pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Notuje ona największe w Polsce przyrosty liczby pasażerów, rozwija system swoich połączeń, przybywa też w ŁKA nowoczesnego taboru.

Przed kilkoma dniami do bazy ŁKA na Widzewie dotarły dwie ostatnie z 14 zamówionych jednostek trakcyjnych Impuls 2. Przechodzą one ostatnie próby przed wyruszeniem w rozkładowe kursy. Pociągi dotarły w samą porę, bo od 15 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, liczba pociągów uruchamianych przez ŁKA wzrośnie o jedna trzecią. Spółka w tym roku przewiezie 6 mln pasażerów, w przyszłym zamierza przewieżć 8 milionów.

– Co roku zwiększamy liczbę połączeń, ale w tym roku wzrost będzie spektakularny – mówi Janusz Malinowski, prezes ŁKA. – Z Łodzi do Skierniewic pojedzie w dni robocze 19 par pociągów dziennie, ze Skierniewic do Łowicza – 13 par, z czego 3 będą wydłużone do Kutna. 10 par pociągów dziennie połączy Łódź z Tomaszowem Mazowieckim. Zwiększona zostanie liczba połączeń na obwodnicy Łodzi (Widzew – Chojny – Kaliska – Żabieniec, pojawią się kursy przez nowo powstałe przystanki na Olechowie.

Rozrasta się także sieć przystanków kolejowych. Lada dzień ruszy budowa peronów Łodzi Radogoszcz Wschód, Łódź Warszawska i Łódź Retkinia. Drugi tor i drugi peron z pochylnią powstaje na przystanku Łódź Marysin. Zbudowana została tam też mijanka, czyli nowy, 750-metrowy tor, który pozwoli na mijanie się składów, co przełoży się na wzrost przepustowości linii i zwiększenie liczby pociągów.

Łodzian szczególnie cieszą nowe przystanki Łódź Retkinia i Łódź Radogoszcz Wschód. Obydwa powstają w pobliżu wielkich osiedli mieszkaniowych. Z kolei przystanek Łódź Warszawska przy wiadukcie na ul. Warszawskiej poprawi dojazd do odciętych niedawno od komunikacji tramwajowej dzielnic Rogi i Marysin.

FLESZ: Mniej zabitych, więcej pijanych. Bilans akcji "Znicz"

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
7 listopada, 13:26, 1982:

Coś jest nie tak z tym tunelem srednicowym. To byłaby dla miasta kapitalna inwestycja ale zbyt długo żyje żebym był spokojny o jej los.

7 listopada, 23:18, .:

Piierdolisz przygłupie

A jak! 😀 Z mocą tłoka ciebie w dvpsko, placku 😂

.
7 listopada, 13:26, 1982:

Coś jest nie tak z tym tunelem srednicowym. To byłaby dla miasta kapitalna inwestycja ale zbyt długo żyje żebym był spokojny o jej los.

Piierdolisz przygłupie

m
mietek

Siedlisko pisowskich głąbów i nieudaczników

g
gt
7 listopada, 13:26, 1982:

Coś jest nie tak z tym tunelem srednicowym. To byłaby dla miasta kapitalna inwestycja ale zbyt długo żyje żebym był spokojny o jej los.

7 listopada, 14:06, wali:

Do puki pisiory będą u władzy to Łodzianie będa widzieć tunel jak świnia niebo . To jest zemsta że dworzec powstał za czasów PO

nic nie jest nie tak, Po prostu Energopol Szczecin umarl i na ta chwile nie ma komu robic. Może czyn społeczny buhahaha :P:P:P

G
Gość
7 listopada, 13:26, 1982:

Coś jest nie tak z tym tunelem srednicowym. To byłaby dla miasta kapitalna inwestycja ale zbyt długo żyje żebym był spokojny o jej los.

Co jest nie tak z nim skoro go nie ma przyjadą maszyny to będą drążyć...

G
Gość

Dawajcie więcej pociągów a mieszkańcy będą latać samochodami przez przejazdy kolejowe bo jeszcze trochę i wcale nikt nie przejdzie ani nie przejdzie przez przejazdy

S
Stary Dziad

Ja tam wole Przewozy Regionalne. Stare sprawdzone EN57 swojscy konduktorzy, wszystko jak za dawnych czasów.

1982

Coś jest nie tak z tym tunelem srednicowym. To byłaby dla miasta kapitalna inwestycja ale zbyt długo żyje żebym był spokojny o jej los.

Dodaj ogłoszenie