Łodzianie chcą się uczyć historii! Zbierali podpisy na ul. Piotrkowskiej

(gb)
Łodzianie chcą się uczyć o dawnej Polsce Podpisy przeciwko zmniejszeniu liczby lekcji historii w szkołach zbierali dzisiaj na ul. Piotrkowskiej przedstawiciele Solidarnej Polski.

Akcja, która ma wesprzeć Komitet Obywatelskiej Inicjatywy Ustawodawczej wystartowała w całej Polsce. Organizatorzy mają zamiar uzbierać około 100 tys. podpisów pod projektem wyłączającym z rozporządzenia Minister Edukacji zapisu o zmniejszeniu wymiaru godzin lekcji historii i przywróceniu dotychczasowego stanu. Zmiany, których chce ministerstwo miałyby zostać wprowadzone od września.

Pan Lechosław, który podpisał się pod projektem, dba o dobre wykształcenie swoich wnuków z zakresu historii Polski.

- To zły pomysł, lekcje historii są potrzebne, by kształtować młodych ludzi, ich poglądy oraz by byli oni bardziej związanie z ojczyzną - mówi Lechosław Stępień, były nauczyciel akademicki, który jako jeden z pierwszych podpisał się pod projektem.

- Moje wnuki bardzo dobrze znają historię, a ja się z tego cieszę. Zresztą wybierając szkołę, starali się o taką, gdzie historii na zajęciach jest dużo. Ja sam dobrze wspominam swoją naukę tego przedmiotu, a z nauczycielami do tej pory mam kontakt.

.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
okonek

no tak, zbierajacy podpisy to faktycznie mlodziez ;))))
co do historii - uwazam, ze nie jest to kwestia ilosci godzin lekcyjnych - bo gdyby tak bylo dzieciaki znalyby po roku religii biblie na pamiec, ale sposobu w jaki sie uczy - samo wkuwanie dat i brak pokazania ciaglosci zdarzen to podstawowa wada. nie od dzisiaj zreszta - to taka kilkudziesiecioletnia zaszlosc, historyczna zreszta.

.

historii nie powinni zmniejszczać godzil ale po co dzieciaki na pamięć maja się uczyc peło różnych dat przeciez i tak po tem pozapominają a duzo dzieci nie jest w sanie zapamiętać tych wszystkihc dat

R
R.B.

Historia jako przedmiot powinna pozostac w szkolach z odpowiednia iloscia godzin nauczania. Mysle jednak o historii prawdziwej a nie zlepku faktow oraz mitow z ktorych zawodowi historycy usmiechaja sie tylko pod nosem.Jak slyszalem w jednej z audycji nalezalo by napisac jej nowa wersje. Watpie czy w najblizszym czasie do tego dojdzie. Kolejnosc jest taka. Najpierw podrecznik ,potem nauka. Historia to powazna nauka a nie mitologia. Mlody czlowiek raz zle nauczony ,bedzie powtarzal wszelkiego rodzaju glupoty przez cale swoje dorosle zycie ku uciesze lepiej zorientowanych w tej materii ludzi. A wiec ,nowy podrecznik. Nie widze innego wyjscia. Pozdrawiam.

d
dobrze

zbierajcie podpisy i napewno nie jeden uczeń się podpisze jeśli nie pełnoletni tez moga się podpisać pod tym poniewaz historia to chyba najważnieszy przedniot wszkole uczy nas tego co kiedys się wydarzyło w naszym kraju za co zgineli znani żołmierze itd...!HISTORII POWINNO BYĆ NADAL TYLE GODZIN ILE BYŁO NIE MNIEJ A I TAK WCALE NIE MA TAK DUŻO TYCH GODZIN HISTORII!

Dodaj ogłoszenie