Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzcy rowerzyści w liczbach

(izj)
polskapresse
Skrzyżowanie al. Kościuszki i al. Mickiewicza to miejsce w Łodzi, przez które przejeżdża największa liczba rowerzystów. Tak wynika z analizy wyników tegorocznej Europejskiej Rywalizacji Rowerowej (European Cycling Challenge 2014).

Przez cały maj rowerzyści rywalizowali w Europie na przejechane kilometry. Łódź z wynikiem ponad 170 tys. przejechanych kilometrów zajęła drugie miejsce, ustępując jedynie Warszawie (prawie 300 tys. km). W Łodzi udział w zabawie wzięło 1.538 osób. Dane zebrane podczas zawodów zostaną wykorzystane do budowy nowych dróg rowerowych. Dane o przejazdach zbierała specjalna aplikacja instalowana na smartfonach. Z jej pomocą był mierzony dystans, jaki pokonywał każdy rowerzysta, który przyłączył się do akcji. Po czym, z pomocą nawigacji GPS, był zapisywany i przesyłany.

Rowerzysta kontra kierowca. Kto zawinił?-FILM

Ze zgromadzonych danych wynika, że połowa tras miała długość do 6,5 km. 25 procent tras była z kolei nie dłuższa niż 4 km, a pozostałe 25 procent - powyżej 10,3 km. Biorąc pod uwagę tylko soboty i niedziele długość tras nieznacznie wzrasta (50 procent tras o długości powyżej 7 km).
Połowa przejazdów trwała niespełna 31 minut. 25 procent trwało natomiast krócej niż 19 minut, a pozostałe 25 procent - dłużej niż 52 minuty.
- Na Polesiu najwięcej rowerzystów korzysta z ul. Krakowskiej - mówi Hubert Barański z Fundacji Normalne Miasto Fenomen, która opracowywała dane. - Ogromne potoki rowerzystów zostały zarejestrowane także na ul. Bratysławskiej, ul. Karolewskiej, ul. Kusocińskiego i ul. Maratońskiej.

Masa Krytyczna - majowy przejazd rowerów przez Łódź-FILM

Na Górnej największą popularnością wśród rowerzystów cieszy się ul. Pabianicka, ul. Tuszyńska, ul. Unicka, ul. Sternfelda, ul. Śląska i ul. Kotoniarska. Na Widzewie - droga rowerowa wzdłuż al. Piłsudskiego i ul. Rokicińskiej oraz ul. Kopcińskiego. Na Bałutach - okolice Manufaktury, ul. Zachodnia (między ul. Limanowskiego a ul. Drewnowską) i ul. Aleksandrowska. W Śródmięściu z kolei - ul. Piotrkowska.
- Z przejazdów wynika, że najbardziej potrzebna jest droga rowerowa na Chojny oraz wzdłuż ul. Krakowskiej - twierdzi Hubert Barański.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany