Wyczekiwany przetarg
24 grudnia Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił przetarg na budowę 7-kilometrowego odcinka Trasy Górnej od ul. Rzgowskiej do węzła Łódź Górna. Oferty można składać do 28 stycznia.
Przebieg trasy
Nowy odcinek Trasy Górnej zacznie się przy ul. Rzgowskiej. Przebiegać będzie prosto w stronę węzła Łódź Górna na autostradzie A1. Przetnie ulice: Nowe Górki, Bronisin, Brójecką i św. Kalinowskiego, przy których wybudowane zostaną ronda. Te przy ulicach Nowe Górki, Bronisin i Brójeckiej będą jednopasmowe, zaś przy ul. św. Kalinowskiego powstanie rondo turbinowe, dwupasmowe.
Zakres prac
To wspólna inwestycja Zarządu Inwestycji Miejskich i Zarządu Dróg Wojewódzkich. ZiM wybuduje odcinek od ul. Rzgowskiej do granic miasta liczący 4,7 km. 2,3 km nowej drogi od granic miasta do węzła Łódź Górna wybuduje ZDW. Dzięki nowemu fragmentowi trasy Łódź zyska trzeci dojazd do autostrady A1 - obecnie możliwy jest ulicami Brzezińską i Rokicińską.
Będzie to droga wojewódzka, która ma mieć po jednej jezdni w obie strony. Kierowcy będą mieć do dyspozycji po jednym pasie ruchu, a nie po trzy, tak jak jest na istniejącym odcinku al. Bartoszewskiego od ul. Pabianickiej do ul. Rzgowskiej (kiedyś zwanej Trasą Górną).
- Nie ma konieczności budowania drogi kilkupasmowej. Jedna jezdnia jest standardem wystarczającym. Nośność tej drogi jest przewidziana na wielkie obciążenie. Tak, jak budowane są autostrady czy drogi ekspresowe. Wybudujemy też sześć dojazdówek do arterii - tłumaczy Renata Zatorska-Sytyk, zastępca dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi.
W zakres prac wchodzi także m.in. budowa chodników, drogi rowerowej, odwodnienia, oświetlenia, przebudowa zjazdów, budowa zatok autobusowych i montaż ekranów akustycznych. Posadzonych ma zostać 300 drzew i 22 tys. krzewów.
Terminy i koszt
Nowym fragmentem ulicy pojedziemy w 2023 r. Najpierw wybudowana będzie miejska część inwestycji. W zależności od wyników przetargu rozpoczęcie budowy planuje się w połowie 2021 r. W przyszłym roku powstanie odcinek poza granicami Łodzi. Wstępnie mówiło się, że koszt inwestycji to ok. 131 mln zł. Ale ostateczną kwotę miasto poda po rozstrzygnięciu przetargu.
Szczegółowy zakres prac
Dokładny zakres prac obejmuje:
- rozbiórkę dróg kolidujących z inwestycją,
- usunięcie kolidującej zieleni,
- budowę Trasy Górnej III,
- przebudowę ulic Nowe Górki, Bronisin, Brójecka, Św. Rafała Kalinowskiego, DP 1164E, DP 2922E Stefanów – Kalino,
- budowę skrzyżowań typu rondo w rejonie ulic: Nowe Górki, Bronisin i Brójecka,
- budowę dwupasowego ronda turbinowego na skrzyżowaniu Trasy Górna III z ul. Św. R. Kalinowskiego, DP1164E i DP2922E,
- budowę dróg dojazdowych,
- budowę zatok autobusowych do obsługi komunikacji zbiorowej,
- budowę i przebudowy zjazdów,
- budowę elementów obsługi ruchu pieszego i rowerzystów.
- budowę obiektów inżynierskich,
- budowę odwodnienia drogi,
- przebudowę rowów i cieków melioracyjnych,
- budowę kanału teletechnicznego,
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranu akustycznego,
- przebudowę rurociągu tłocznego DN500,
- przebudowę sieci wodociągowej DN100,
- przebudowę i rozbiórkę sieci wodociągowych,
- przebudowę sieci drenarskiej,
- przebudowę sieci gazowych wysokiego i średniego ciśnienia oraz rozbiórkę sieci gazowych wysokiego ciśnienia,
- przebudowę sieci elektroenergetycznych sN, nN,
- przebudowę linii wysokiego (110 kV) i najwyższego (220 kV) napięcia,
- przebudowę sieci i urządzeń teletechnicznych.
- nasadzenia zieleni
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?