Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź to Ziemia Obiecana czy złe miasto? Co o tym sądzisz?

(msm)
"Faktoid" - internetowa parodia polskich tabloidów.
"Faktoid" - internetowa parodia polskich tabloidów. ei24
Coraz częściej Łódź staje się przedmiotem niewybrednych żartów. "Czarna reklama miasta" - pokazywanie go tylko z jak najgorszej strony, podkreślanie negatywnych wydarzeń dziejących się w Łodzi jest już ogólnopolską modą. Czy Łódź zastąpi Wąchock - obiekt dowcipów i szykan?

Kilka dni temu internetowa parodia tabloidów umieściła zdjęcia z prac przy przebudowie dworca Łódź Fabryczna i "satyryczny" tekst z tytułem: "Decyzja zapadła: Zlikwidują Łódź!" Pretekstem rzekomej likwidacji miasta z dniem 31 marca jest ponoć gigantyczna (ok. 6 na głowę) liczba afer, skandali, korupcji i... detektyw Rutkowski. W internecie od lat jednym z najczęściej oglądanych filmików o Łodzi jest fragment filmu "Ajlawiu", w którym Cezary Pazura ślizgając się na psiej kupie wychodząc z dworca Łódź Kaliska rzuca: Łódz, k...!

Stereotyp Łodzi jako miasta brudnego, biednego i zaniedbanego utrwalany jest w mediach ogólnopolskich m.in. poprzez częste przypominanie negatywnych wydarzeń. A są to m.in. sprawa martwych dzieci w beczkach, afera łowców skór, seksafera w Samoobronie (dzięki temu, że prowadziła ją łódzka prokuratura kojarzy się z miastem), zastrzelenie przez policję dwóch osób podczas juwenaliów itp. Przedmiotem szyderstw były i czapki prezydenta miasta. i nowa fontanna. i nawet Dworzec Fabryczny - jedyny w Polsce bez przejazdu, bo tory kończyły się w środku miasta.

- Ten czarny PR Łodzi jest oderwany od rzeczywistości. Dopóki sami powtarzamy historie o dzieciach w beczkach, czy łowcach skór, dopóty nie przezwyciężymy negatywnego wizerunku miasta. W tym tygodniu doszło do porwania dziecka w Łodzi, ale porywacza udało się szybko ująć - właśnie dzięki zaangażowaniu mieszkańców i to powinniśmy podkreślać - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - Powinniśmy raczej patrzeć w przyszłość - podkreślać to, co może się w mieście zmienić na lepsze.
Władze Łodzi chcą wydać w tym roku około miliona złotych na kampanię promującą miasto. Jej głównym przesłaniem ma być przedstawienie Łodzi jako Miasta Przemysłów Kreatywnych (czyli jako ośrodka mody, designu, sztuki, kultury, otwartego na nowe technologie) i hasło "Łódź kreuje".

">

"Czarna legenda" Łodzi sięga co najmniej
1911 r., kiedy to Zygmunt Bartkiewicz, opublikował książkę o Łodzi zatytuowaną "Złe miasto". Choć popularnością nie przebiła wydanej w 1899 r. "Ziemi Obiecanej" Władysława Reymonta to jej tytuł jest często wykorzystywany w publikacjach o Łodzi. To z tego okresu ponoć pochodzi również rzekoma mądrość ludowa: "Kto z Łodzi pochodzi,
ten sam sobie szkodzi".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany