Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź kupi 17 elektrycznych autobusów za ponad 47 mln zł. Będą na początku 2022 roku

Mirosław Malinowski
Mirosław Malinowski
Firmy Solaris i Volvo walczą o kontrakt na dostawę autobusów o napędzie elektrycznym dla MPK. Obie zgłosiły się  do przetargu na zakup 17 pojazdów. Nowe, ekologiczne autobusy mają być niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację. Kwota, jaką MPK przeznaczyło na ten cel, to 44, 3 mln zł brutto. Obie przedstawione oferty przewyższają jednak tę kwotę. Volvo zgłosiło ofertę za ok. 47, 6 mln zł a, ta z Solarisa to 47, 4 mln zł.CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE
Firmy Solaris i Volvo walczą o kontrakt na dostawę autobusów o napędzie elektrycznym dla MPK. Obie zgłosiły się do przetargu na zakup 17 pojazdów. Nowe, ekologiczne autobusy mają być niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację. Kwota, jaką MPK przeznaczyło na ten cel, to 44, 3 mln zł brutto. Obie przedstawione oferty przewyższają jednak tę kwotę. Volvo zgłosiło ofertę za ok. 47, 6 mln zł a, ta z Solarisa to 47, 4 mln zł.CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE MPK
Firmy Solaris i Volvo walczą o kontrakt na dostawę autobusów o napędzie elektrycznym dla MPK. Obie zgłosiły się do przetargu na zakup 17 pojazdów. Nowe, ekologiczne autobusy mają być niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację. Kwota, jaką MPK przeznaczyło na ten cel, to 44, 3 mln zł brutto. Obie przedstawione oferty przewyższają jednak tę kwotę. Volvo zgłosiło ofertę za ok. 47, 6 mln zł a, ta z Solarisa to 47, 4 mln zł.

– Różnica 200 tys. zł między ofertami jest nieznaczna – podkreśla Zbigniew Papierski, prezes MPK. – Stąd nasza komisja musi jeszcze przeliczyć punktację i dopiero potem będziemy mogli powiedzieć, która firma wygrała przetarg i dostarczy nam te autobusy.

Punkty przyznawane są nie tylko za cenę, ale również za parametry ekologiczne, jak i parametry techniczno – użytkowe m.in za wyposażenie, ilość miejsc siedzących, zużycie energii. Ładowanie pojazdów elektrycznych ma być możliwe zarówno za pomocą ładowarek plug – in w Zajezdni Limanowskiego (17 stanowisk), jak i ładowarek z wykorzystywaniem tzw. odwróconego pantografu, które zostaną umieszczone na sześciu krańcówkach: Janów, Retkinia (Maratońska), Szczecińska, pl. Mikulskiego, Dw. Fabryczny, Kusocińskiego.

W przetargu zastosowano możliwość domówienia 6 sztuk takich samych autobusów. Jednak MPK – Łódź nie musi skorzystać z prawa opcji. Docelowo autobusy elektryczne mają kursować na liniach autobusowych nr: 80, 83 i 86. Autobusy mają zostać dostarczone do Łodzi 14 – 15 miesięcy od momentu podpisania umowy, czyli na początku 2022 r. Ładowanie autobusów elektrycznych ma być możliwe w Zajezdni Limanow­skiego (17 stanowisk) oraz na sześciu krańcówkach. Autobusy dotrą do Łodzi w 2022 r.

od 7 lat
Wideo

Tadeusz Płużański - Dlaczego warto pielęgnować pamięć o wyklętych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany