MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Łódź Kaliska: budynek zostanie pokryty miedzią, a wnętrze utrzymane w szarościach

Jacek Zemła
Dworzec Kaliski jest w przebudowie
Dworzec Kaliski jest w przebudowie Krzysztof Szymczak
Budowa nowego dworca Łódź Kaliska przebiega bez opóźnień, a prace osiągnęły 50 procent zaawansowania. Do końca modernizacji zgodnie z harmonogramem pozostał jeszcze rok. Pierwsi pasażerowie z nowego dworca powinni odjechać w połowie przyszłego roku.

Podróżni odetchną z ulgą, bo obecnie skarżą się na utrudnienia komunikacyjne w przechodzeniu z peronu na peron podczas przesiadek. Bardzo długa i zawiła trasa piesza łącząca oddalone części dworca szczególnie daje się we znaki przy przesiadkach z pociągów przyjeżdżających na perony wschodnie (od strony poczty) na pociągi odchodzące z peronów zachodnich (od strony stadionu). Niekiedy znalezienie drogi, pokonanie jej i zdążenie na pociąg staje się niemożliwe, tym bardziej jeśli ktoś posiada większy bagaż albo nie jest dość sprawny by biegać po schodach.

– Zakończono już roboty rozbiórkowe wokół budynku głównego dworca. Na ukończeniu są także roboty ziemne, prace żelbetowe i roboty murowe. Wewnątrz budynku trwają roboty tynkarskie oraz montaż pokrycia dachowego i okien aluminiowych – informuje Agnieszka Jurewicz z PKP SA.

Więcej pociągów na dworcu Łódź Kaliska

Przebudowa głównego budynku dworca Łódź Kaliska to kolejny etap zmian na tej stacji. Kilka lat wcześniej spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęła przebudowę i modernizacje peronów, odnowiono także wschodni wiadukt nad Bandurskiego, udrażniając nieczynne od lat 90. ubiegłego wieku tory w kierunku Łodzi Chojny. Dzięki temu zwiększyła się przepustowość stacji i nie trzeba wyprawiać pociągów w kierunku Chojen po prowizorycznych torach objazdowych.

Ta inwestycja jest ważna także ze względu na powstający pod Łodzią tunel kolejowy. Po jego uruchomieniu Łódź Kaliska będzie przyjmowała o wiele więcej pociągów, w tym także dalekobieżnych. Wzrośnie również znacząco ruch regionalny i aglomeracyjny, wtedy zostanie wykorzystany potencjał tej stacji jak i budynku dworca.

Miedziana elewacja i nowe wnętrze za 60 milionów

Modernizacja Łodzi Kaliskiej kosztować będzie prawie 60 mln zł. Inwestorem jest spółka Polskie Koleje Państwowe S.A., wykonawcą prac budowlanych jest firma SKB LDR z Warszawy, a projekt przebudowy dworca opracowała pracownia An Archi Group Sp. z o.o. z Gliwic. Budynek będzie miał elewację pokrytą miedzianą blachą, wewnątrz także znajdą się elementy miedziane. Zmieni się całkowicie wygląd placu przed dworcem oraz układ komunikacyjny. Planowany termin zakończenia inwestycji to połowa 2025 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polska nie jest gotowa na system kaucyjny?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany