Łódź Fabryczna gotowa w 80%! Ul. Nowotargowa będzie przebiegać przed wschodnim wejściem FILM,zdjęcia

Anna Odrowska
Na dworcu Łódź Fabryczna wykończone są perony, zamontowano windy oraz ruchome schody Widać już wiadukty, drogowy i tramwajowy, na nowych ulicach. Łukasz Kasprzak
Pierwotnie budowa dworca miała zakończyć się w lutym ubiegłego roku. Potem przedłużono termin do września, a ostatecznie do końca sierpnia tego roku. Powodem 1,5-rocznego opóźnienia było odkrycie tzw. soczewki wodnej (zmiana projektu tunelu) i spór z firmą Enkev.

ZMIANA CZASU NA LETNI. KIEDY ZMIENIAMY CZAS NA LETNI. KIEDY PRZESTAWIĆ ZEGARY 2016

Praca wre na budowie dworca Łódź Fabryczna. Trwają roboty przy wiadukcie tramwajowym (u zbiegu ul. Nowotar-gowej i ul. Nowoskłado-wej) oraz tzw. centralnym - dla transportu indywidualnego (u zbiegu ul. Nowotargowej i ul. Nowowęglowej). Budowane są także rampy zjazdowe.

- Umożliwią wjazd pod nowy wiadukt, a następnie, dzięki dwóm rondom kierunkowym będzie możliwość zjazdu przed płytę wejściową dworca na poziom minus osiem (gdzie znajdzie się parking Park&Ride) lub zjazdu na poziom minus jedenaście, czyli najwyższy poziom parkingów podziemnych - tłumaczy Marcin Dyguda z Zarządu Dróg i Transportu.

Na dworcu gotowe są już tory, perony, windy, schody ruchome, położono płytki. Trwa montaż systemu sterowania ruchem kolejowym, wieszana jest trakcja. Wkrótce w kolejną fazę wejdzie rozbiórka budynku firmy Enkev, której teren przetnie ul. Nowotargowa. Drogowcy będą musieli uporać się z przeniesieniem sieci podziemnej zakładu tak, aby nie kolidowała z powstającą drogą.

Wykonawca dworca chce dodatkowych pieniędzy, bo na skutek przedłużającego się sporu z firmą Enkev i związanego z tym opóźnienia poniósł dodatkowe koszty.

- O wysokości kwoty zdecyduje sąd - dodaje Dyguda.

Według ostatnich ustaleń, dworzec ma być gotowy do 31 sierpnia tego roku. Teraz za-awansowanie prac wynosi 80 procent.

Docelowo przed wschodnim wejściem dworca skrzyżują się dwie nowe drogi - ulica Nowotargowa, biegnąca od ul. Narutowicza do ul. Tuwima (relacja północ - południe) i ulica Nowowęglowa, prowadząca od ul. Kopcińskiego do ul. Nowotargowej (relacja wschód - zachód). Równolegle do ul. Nowowęglowej przebiegać ma ul. Nowoskładowa, którą tramwaje będą kursować od ul. POW do wiaduktu na ul. Nowotargowej, dalej wydzielonym torowiskiem do ul. Lindleya, a potem ul. Węglową, prowadzącą do ul. Tramwajowej i ul. Narutowicza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jedyną afera to była w Skoku, którym rządził sygnałem Bula Komorowskiego

d
dEstrukcjA

To nie chodzi o ludzi . Tu chodzi o wymyślenie czegoś , co nie jest potrzebne nikomu i zarobienie na tym góry pieniędzy. Przykładem jest system zarządzania ruchem za 78 mln , dworzec , trasa WZ . Nie ważny jest efekt końcowy , budowa może trwać nawet 100 lat , ważne tylko żeby wyciągnąć pieniądze.

q
qwerrt

3 mln mieszkań też miało być na Euro.

t
tubylec

Co miasto zamierza zrobić z tym ogromnym pustostanem?

Przecież to logistyczna i ekonomiczna porażka.

Młodzi już wyjechali, albo wyjeżdżają Polskim Busem na lotniska w Warszawie lub Modlinie. Starzy pieniądze wydają na leczenie a nie na podróże.

KTO będzie korzystał z tej inwestycji? Znajomi królika już wykorzystali publiczne pieniądze.

Co z tego będą mieli zwykli Łodzianie?

Kolejnego "utrzymanka" obok Fali czy Atlas-Areny?

i
i

Zmiany takie jak umorzenie przez nowe władze śledztwa przeciwko Biereckiemu z PiSu w sprawie afery ze SKOK-ami?

m
matrix

Człowieku CBA obsadzone kolesiostwem z PO, poczekamy zobaczymy, czas na zmiany.

A
And

Wystarczy Łódź Kaliską nową przesunąć/wybudować kilkaset metrów na południu, na skrzyżowaniu szlaków kolejowych północ - południe i wschód -zachód i wystarczy taki uniwersalny dworzec i niepotrzebne są tunele. Kolej skumulowana na południowe i zachodnie szlaki . Od wschodu dojazd do Łodzi Kaliska tylko przez dworzec Chojny. A reszta torów i i tunel między Łodzią Fabryczną i Łodzią Kaliską tylko dla metra

:-)))

Badali, sprawdzali i ...wszystko jest w porządku.
Tobie to nie w smak, ale to już twój problem.

j
jest

krzyżyk na drogę

...

Ty specjalista,a kiedy dworzec zamknęli ? Miało być na Euro ? A kiedy było Euro.

.

i budowa diabelnie się dłuży

T
To jest?

Ten dworzec to będzie dla niewtajemniczonych wyglądał jak gigantyczny kościół:-). Na pierwszym zdjęciu rzuca się w oczy wielki krzyż na szklanej elewacji. No kościół jak nic :-).

m
matrix

to ich wina że dworzec jeszcze nie skończony bo dalej doja kase !!! co ma jakaś ulica do samego budynku dworca który miał byś skończony dwa lata temu ??? to jest przekręt platfusów na miliony a jakoś nikogo to nie wzrusza... wszyscy dostali swoją "działke" ? :-) kiedy w Łodzi będzie nowe referendum by wywalic specjalistkę od tańca po pijanemu na stole ???

O
O.B. Serwator

Może i zdążą zakończyć budowę. Tyle że trzeba doliczyć z pół roku na testy, odbiory itp. procedury oraz sprzątanie wnętrz i doprowadzenie okolicy do stanu używalności. Miejmy nadzieję, że nie otworzą placu budowy zamiast w pełni funkcjonalnego dworca. Na razie to tam ani dojść, ani dojechać.

P
Palo Alto

4 lata obsuwy (miało być na EURO 2012, nie) i dopiero 80%? Mają rozmach.

Dodaj ogłoszenie