Łódź: Dworzec tramwajowy przy Centralu. Przystanek o szklanym dachu

GBZaktualizowano 
Cztery tory, po których przez godzinę kursować będzie około 120 tramwajów, perony przystankowe długie na 100 metrów, punkty sprzedaży biletów i elektroniczne tablice z informacjami dla pasażerów, a całość przykryta przez szklany, ogrzewany dach.

Tak ma wyglądać dworzec tramwajowy, który do końca 2014 roku powstanie wzdłuż al. Mickiewicza, między ul. Piotrkowską i al. Kościuszki. - Do 15 maja przyjmujemy prace na ogłoszony właśnie (wczoraj - przyp. red.) konkurs na jego projekt - mówi Marek Janiak, architekt miasta. - Zwycięską koncepcję ogłosimy 25 maja. Na jej podstawie opracujemy docelowy projekt

Przystanku Piotrkowska Centrum, a autor otrzyma 25 tys. zł nagrody. Kilkanaście metrów pod dworcem powstaną dwie dwupasmowe jezdnie, którymi tranzytem jeździć będą samochody. Droga pod ziemią będzie przedłużeniem istniejącego już odcinka al. Mickiewicza między ul. Łąkową a Wólczańską. Wyjazd przewidziano na wysokości ul. Sienkiewicza.

Dworzec połączy trasy tramwajów ze wschodu na zachód oraz z północy na południe. Z tego powodu zmieniona zostanie trasa tramwajów ŁTR. Z al. Kościuszki (jadąc w kierunku południowym) skręcać one będą w lewo w al. Mickiewicza, gdzie zatrzymywać się będą na terenie nowego dworca. Następnie trasa prowadzić będzie w prawo ul. Piotrkowską (na odcinku od al. Mickiewicza do ul. Żwirki powstanie torowisko). Zmiana ruchu obowiązywać będzie w obu kierunkach.

By ruch odbywał się płynnie, a pasażerowie łatwo mogli się przesiadać, wzdłuż nowego centrum przesiadkowego będą wybudowane cztery torowiska (dwie linie środkowe dla składów kursujących na trasie Wschód-Zachód, a dwie linie zewnętrzne dla składów Łódzkiego Tramwaju Regionalnego). Szeroki na 20 metrów i długi na 100 metrów dworzec będzie skryty pod szklanym dachem. Oprócz ławek, śmietników, elektronicznych tablic z informacjami dla pasażerów powstaną też dwa punkty sprzedaży biletów.

Wzdłuż dworca znajdą się jezdnie (prawdopodobnie dwupasmowe), ale w związku z powstaniem tunelu ruch na nich będzie znacznie mniejszy niż obecnie. Zniknie istniejące przejście podziemne. Zostanie tylko odcinek od strony ul. Piotrkowskiej wraz ze znajdującymi się tam toaletami. - Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg i wyłoniony wykonawca - mówi Rafał Witczak z Zarządu Dróg i Transportu. Al. Mickiewicza nie zostanie zupełnie wyłączona z ruchu na czas przebudowy, ale nie obędzie się bez uciążliwych utrudnień dla kierowców i pasażerów MPK.

Centrum przesiadkowe ma powstawać równolegle z budową trasy W-Z. Pochłonie około 8 mln zł, a koszt budowy całej trasy to przeszło 620 mln zł.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 45

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bartek

Zapraszam wszystkich na: lagiewnicka.eu
Ciekawe newsy i wiele innych

M
Magdalena

Trzeba wierzyć w powodzenie tego remontu:)
W pobliżu Dworca Tramwajowego:)
Zapraszam: www.mickiewicza.eu

R
Rafał

Omiń remonty wynajmij na piotrkowskiej146.eu

g
gość:)

jak ominiesz remonty, skoro Piotrkowska też jest remontowana???

R
Rafał

Omiń remonty wynajmij na piotrkowskiej146.eu

W
Wrobel32

Pomysł morze nie głupi ale myślę że powinniśmy w Łodzi zając się nareszcie obwodnicą miasta bo to najbardziej by nam się przydało w pierwszej kolejności.

s
skjd

słowo po-cza-rno-byl jest cenzurowany hahahahahahhahaha

x
xjd

ta zdanowska to faktycznie poczarnobyl

J
Jakelo

Poroniony pomysł ekipy Zdanowskiej..
1/ wizualizacja przedstawia fałszywy obraz, bo dodatkowe dwa tory i dwa perony spowodowałyby konieczność likwidacji obu jezdni, albo też zawężenie ich do jednego pasa ruchu, chyba, że wspaniałe władze miasta mają zamiar zlikwidować chodniki i ścieżkę rowerową na Mickiewicza.
2/ już obecnie można zadaszyć przystanek szklanym dachem,
3/ również obecnie można wprowadzić linię tramwajową jadącą przez Kościuszki-Mickiewicza-Piłsudskiego, i Mickiewicza-Kościuszki...
4/ koniec tunelu w okolicach Sienkiewicza (nie wiadomo czy przed, czy za - na wysokości Galerii), po czym wszystko zablokuje się na skrzyżowaniu na światłach - teraz korki są na jezdni, a po wybudowaniu tunelu będą się tworzyć pod ziemią...

z
zoo

kolejna dziura w ziemi skonczcie fabryczny

k
kupa

a gdzie pieski będa robić kupy???

p
przekorny łodzianin

Pomysł może niegłupi (będzie on związany z budową nowej magistrali tramwajowej z Retkinii do Olechowa) i jeśli będzie dobry projekt, to nie będzie się gyźć z otoczeniem i Pietryną. Obawiam się jednak (i to bardzo) totalnej rozpierduchy, jeszcze jednego ogromnego placu budowy w Łodzi (cały ten odcinek Mickiewicza/Piłsudskiego będzie zamknięty). Po prostu jak do budowy nowego centrum Łodzi + Dw. Fabryczny dojdzie jeszcze to, to z miejsca daję i kierowcom i pasażerom MPK krzyż na drogę. Bo poruszanie się wtedy w Łodzi będzie koszmarem, jakiego jeszcze nie doświadczyliśmy. ;/

K
KIKO

DROGA REDAKCJO ZABLOKUJCIE WPISY Z IP PSYCHOPATY POOCZARNOBYLA

k
kaczykwas

rozumiem, że tory znikną z ul. Kościuszki, skoro tramwaj ma skręcać w lewo w mickiewicza...

??

Smietników???? To smietniki tam zamierzaja stawiac??

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3