Lexus RX. Nowe wydanie przeboju

(per)
RX jest najchętniej wybieranym modelem w 26-letniej historii marki Lexus. Prawie co trzeci lexus wyjeżdżający z salonu to właśnie RX.

SALETA ADAMEK GDZIE TRANSMISJA LIVE STREAM

Od czasu jego debiutu w roku 1998 sprzedano ich na całym świecie już ok. 2,2 mln sztuk.
Lexus RX był pierwszym luksusowym samochodem typu SUV. W roku 2004 RX 400h był z kolei pierwszym na świecie luksusowym modelem z napędem hybrydowym.
Najnowszy RX to mieszanka ostrych przetłoczeń i krzywizn, która tworzy wyrazistą stylistykę nadwozia. Tym zresztą nawiązuje do innych ostatnio wprowadzonych na rynek modeli marki. Wnętrze charakteryzuje się bardzo udanym połączeniem luksusu, przestronności i funkcjonalności.
Pod maską nowego RX w wersji hybrydowej znajdziemy przekonstruowaną 3,5-litrową jednostkę V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, będącą sercem hybrydowego zespołu napędowego, rozwijającego łączną moc 313 KM. Jego twórcy obiecują, że RX 450h będzie średnio spalał 5,2 l/100 km, a emisja CO2 wyniesie tylko 120 g/km. Drugą wersją jest RX 200t z 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym.
RX wyposażono w szereg nowinek technicznych, np. w system nawigacyjny Lexus Premium z centralnym 12,3-calowym wyświetlaczem i najnowszej generacji zdalnym sterownikiem Remote Touch, panoramiczny system wizyjny – monitorujący sytuację niemal wokół całego samochodu, elektrycznie podnoszone drzwi bagażnika oraz bezprzewodową ładowarkę do urządzeń przenośnych.
Wprowadzono w nim również szereg udoskonaleń w zakresie ochrony przed kolizją i ograniczania jej skutków. Wśród nich można wymienić m.in. udoskonaloną konstrukcję nadwozia, poprawiającą bezpieczeństwo bierne oraz system antykolizyjny Lexus Safety System+, który w szerokim zakresie prędkości jazdy pomaga unikać zderzenia lub zredukować jego impet.
Wchodzący do produkcji w tym miesiącu nowy lexus RX będzie cenowo pozycjonowany w środku swojego segmentu. Pierwsze dostawy do salonów planowane są na koniec tego roku.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Alek

Absolutnie się nie zgadzam z opinią Mruka. Jeździłem lexusami i nie wydaje mi sie aby odstawały za niemieckimi konkurentami. Mniezdecydowana stylistyka tej marki bardziej przemawia niż dość pospolita i opatrzona BMW czy Mercedesa. Poza tym lexusy są naprawdę niezawodne.

M
Mruk

Nie lubię tandetnego oczojebstwa, wygląda jak chińska zabawka. Toyota/Lexus powinna pójść za przykładem Hyundai/Kia i zatrudnić europejskiego designera. Lexus pod względem wzornictwa i innowacyjnych rozwiązań technicznych nie ma szans z europejską konkurencją (Mercedes, Audi, BMW). To marka stworzona przez Toyotę dla USA, co widać w każdym detalu.

Dodaj ogłoszenie