Kryzysowy budżet Łodzi na 2013 rok. Fala na sprzedaż i podwyżki

(MSM)
W przyszłym roku miasto chce sprzedać Aquapark Fala. Za 60 mln zł.
W przyszłym roku miasto chce sprzedać Aquapark Fala. Za 60 mln zł. Paweł Łacheta
Podwyżki wszelkich możliwych opłat i taryf, wyprzedaż majątku miasta, cięcia w oświacie, pomocy społecznej i administracjach nieruchomościami - to założenia do projektu budżetu Łodzi na 2013 r., jakie przedstawiła prezydent Hanna Zdanowska.

Władze nie kryją, że "możliwości budżetowe miasta pozostaną znacznie ograniczone". Zadłużenie Łodzi na koniec przyszłego roku ma wzrosnąć do 59,7 proc. dochodów (2 mld 136 mln zł), czyli tuż poniżej dozwolonej prawem granicy 60 proc., przekroczenie której grozi zarządem komisarycznym.
O stopień inflacji wzrośnie podatek od nieruchomości i środków transportowych. Czynsze za lokale użytkowe i mieszkalne od 1 stycznia będą wyższe o co najmniej 20 proc. Zdrożeją także bilety komunikacji miejskiej - od 1 stycznia 2013 r. bilet 20-minutowy będzie kosztował 2,60 zł (dziś 2,40 zł). Założenia budżetowe uwzględniają również podwyżkę opłat za parkowanie w centrum, która będzie obowiązywać od jesieni tego roku (pierwsza godzina ma kosztować 3 zł zamiast 2 zł).

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
NINA
Pisze do tych urzedasow z U.M.L.Ruszcie wreszcie swoje tylki i wezcie sie za tych co np; maja kase a czynszu nie placa bo maja was w d**** bo nic im nie mozecie zrobic. Tylko nam placacym czynsz podnosicie. wiec my palcimy ich dlugi. Moze jakby jais gryzipior-darmozjad z U.M.L. np. Stepien mial zaplacic z wlasnej kieszeni dlugi tych co nie placa to szybko by sie za nich wzieli. Precz z podwyzkami czynszu.
h
ha ha ha
tak jak przewidziałem to będzie prowincja.......żeby nie umieć gospodarować miastem .i grunty wysprzedawać..koniec miasta łódż
A
Adok
A na ch.....j zescie glosowali na ta bande to teraz zamknac pyski i placic
w
witek
kupic pistolety i wystrzelac to towarzystwo cale!!!!!!!
t
tomek
i kutafony
t
tomek
huje
t
tomek
k****
t
tomek
pedały
Ł
Łodzianin
A swoje pensje do góry podniosą!!Banda zła.masów i fra.jerów cholerne nieroby i c.wele!!Podwyzki? a z czego ludzie maja żyć?Wy cio.ty nie macie o co sie martwic wam zawsze w budżecie na wasze ''małe wynagdodzenia'' zostanie kupa kasy.Zakłady pracy np:MPO ŁÓDŹ ktore przynosi ok 5 mln zysków rocznie do budżetówki miasta to się sprzedaje a potem kasy brakuje wam?!!!!No ale jak sie kase wydaje na bzdury,na pijanstwa bankiety podróże bez celu itd to tak mamy!!NA BRUK Z NIMI!! NO I KOCHANI LUDZIE CO NA NICH GŁOSOWALI - TAK WAM SIE DOBRZE ŻYJE ZA TYCH ŚWIŃ???!!!
h
ha
a co najlepsze z tego wszystkiego ludzie glosno mowia ze kazdy z dobrego taboretu biora pieniadze jak sie tylko da i wcale sie nie przejmuja niczym,ludzie wstydzie sie idac ulica i patrząc ludziom w oczy.na czole macie jestem nie robem w dodatku kradne i bawie sie pieniedzmi państwowymi nie ma co mowic miastowe oni do kazdej kasy dotra,nawet o 5groszy podatku sie domagaja gdzie przelew 5złoty kosztuje no ależ grosz do grosza bedzie kokosza a nóż widelec moze nie zauwaza ze cos kradniemy
h
ha
A moze wszystkie wyższe użedasy oddadza na budżet miasta swoje premie i te miesieczne co nie wspomne o rocznych moze by tak zaczac od poczatku a nie od konca "niewinnych" mieszkańców
h
ha
mogli nie brac sobie wycieczek, lotow samolotem,nie budowac domow z miastowych pieniedzy,robic jakies wielkie rzeczy za male pieniadze ktorych wcale nie mieli tylko w kredyt wszystko szło po co brali sobie premie itp talony swiateczne w bilonach a nie papierkach jak porządnie ,ciezko pracujacy czlowiek dostaje smieszne grosze to by miasto mialo wszystko a nie tylko długi i mieszkańców ktorzy dzis za to wszystko ciezko bekną :(
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
prze ztych urzędasów nic nie mamy tylko podwyżki jak u nas robia koncety to do kitu sa p[rzeważnie no było pare gwiazd u nas super fanie że był Andrea Bocelli była Rihanna itd ale np Kraków tam był 50Cent teraz będzie Snoop Dogg Dr.Dre w Warszawie drugi raz będzie Madonna a my możemy sobie o takich gwiazdach w naszym mieście pomarzyć......:(
a
adsenior
Wszak trzeba znaleźć kasę na zagraniczne wycieczki krajoznawcze urzędasów magistrackich oraz na stosowne, sute premie dla tychże!
M
Monika
Co oni zrobili z tymi pieniędzmi? Za co ja sie pytam mam utrzymać dzieci, dom, kredyt?! potrzeby nie maleją a rosną. Żłobek to w tej chwili 300 zł przedszkole 300zł szkoła tego już nawet nie liczę, a gdzie tu jeszcze ubrać, czasem coś ekstra dzieciom zafundować? i nie mówię o Majorce, a wypadzie do Zoo! Wszędzie tylko zwolnienie redukcje etatów, bo nie ma obrotów, a podwyżki co chwilę. Opanujcie się drodzy urzędnicy bo więcej będzie historii ze zmarłymi dziećmi, rodzicami, ludzie saleją bo nie mogą godnie żyć, bo na nic ich nie stać. A wy co? tylko wydajecie Nasze pieniądze!
Dodaj ogłoszenie