Kredytobiorcy pozwali BRE Bank

(IZJ)Zaktualizowano 
Reprezentantem poszkodowanych klientów jest Małgorzata Rothert, Miejski rzecznik konsumentów w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy.
Reprezentantem poszkodowanych klientów jest Małgorzata Rothert, Miejski rzecznik konsumentów w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy. Maciej Stanik
Sąd Okręgowy w Łodzi zdecydował wczoraj, że jest władny, by rozstrzygać w sprawie z powództwa klientów BRE Banku.

Reprezentantem poszkodowanych klientów jest Małgorzata Rothert, Miejski rzecznik konsumentów w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy.
Zadaniem sądu będzie ustalenie, czy bank ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wobec klientów w związku z nienależytym wykonywaniem umów kredytowych. Konsekwencją wyroku będzie pozew z żądaniem zwrotu nienależnie pobranych opłat. Wysokość tego odszkodowania jest szacowana na prawie 3,5 mln zł.
Sąd orzekł również, że sprawa nadaje się do rozpoznania grupowego. Pozwem objęto 867 niezadowolonych klientów. To pierwszy w Polsce proces konsumencki z powództwa zbiorowego.
Przeciw BRE Bankowi wystąpiły osoby, które do września 2006 r. zaciągnęły, w oddziałach detalicznych mBanku i MultiBanku (wchodzących w skład BRE Banku), kredyty mieszkaniowe we frankach szwajcarskich. W ich przypadku zmiany oprocentowania kredytów były ustalane przez bank. Klienci twierdzą, że bank dokonywał zmian tylko wtedy, gdy było to dla niego korzystne. Oprocentowanie było, ich zdaniem, zawsze podwyższane, ale niechętnie obniżane, gdy malał poziom odpowiedniego wskaźnika. Wyliczyli, że od września 2008 r. do końca lutego 2010 r. powinno ono zostać obniżone o 2,49 punkta procentowego, a zostało o 0,4 punkta proc. Rozprawa została odroczona do czasu uprawomocnienia się postanowienia sądu o tym, że sprawa nadaje się do rozpatrzenia grupowego.
- Zażądamy pisemnego uzasadnienia postanowienia - mówi Mateusz Żelechowski, rzecznik prasowy MultiBanku.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Materiał oryginalny: Kredytobiorcy pozwali BRE Bank - Express Ilustrowany

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
P
Pawel

Niesamowite co ten bank wyrabia z klientami.
Dobrze, że ktoś robi z ty porządek. Jak widać mBank wcale nie jest taki dobry skoro klientom robi takie numery.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3