– Z informacji jakie uzyskałem, wynika, że linia kolejowa zostanie poprowadzona tunelem, który będzie rozpoczynał się jeszcze przed terenami Brusa więc nie naruszy terenów parkowych, tunel będzie bowiem biegł pod ziemią pod ul. Konstantynowską – mówi Włodzimierz Tomaszewski, łódzki poseł PiS. – Mieszkańcy Konstantynowa Łódzkiego przy tej wersji przebiegu trasy zyskać mogą przystanek kolejowy w centrum miasta, co oznacza dla nich skok cywilizacyjny. Pytanie tylko, czy tego chcą.
Z kolei politycy opozycji chcą by wyniki konsultacji na temat przebiegu KDP zostały ogłoszone jeszcze przed majowymi wyborami na prezydenta RP.
– Południowy wariant przebiegu KDP, ustalony w 2013 r. jest jedynym wpisanym do dokumentów unijnych, posiada ważną do 2023 r. decyzję środowiskową i jako taki może liczyć na dofinansowanie z funduszy unijnych – uważają posłowie KO Dariusz Joński, Cezary Grabarczyk i senator Krzysztof Kwiatkowski. – Pytanie czy obecnie rządzący chcą w ogóle budować KDP w Polsce. Pojawienie się nowych wersji trasy KDP może mieć bowiem tylko taki efekt, że doprowadzi do wrzenia społecznego, by potem można było powiedzieć, że w ogóle się nie da zrealizować tej inwestycji.
Przeciwko zmianom w ustalonych już planach KDP zaprotestował Związek Miast Polskich, który uważa, że ograniczą one możliwości rozwojowe wielu miast i gmin.
Marek Jakubiak o wywiadzie posłanki Urszuli Zielińskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?