Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Komisja Etyki Reklamy o billboardach firmy Adrian: narusza dobre obyczaje i odpowiedzialność społeczną. Adrian: chodzi o względy społeczne

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Komisja uznała, że reklama może naruszać standardy prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów.- Niewątpliwie doszło do przekroczenia dopuszczalnych w ramach obowiązujących standardów reklamowych granic wykorzystania zaburzeń psychicznych, jakimi są depresja oraz myśli samobójcze - czytamy w uchwale KER.Czytaj dalej
Komisja uznała, że reklama może naruszać standardy prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów.- Niewątpliwie doszło do przekroczenia dopuszczalnych w ramach obowiązujących standardów reklamowych granic wykorzystania zaburzeń psychicznych, jakimi są depresja oraz myśli samobójcze - czytamy w uchwale KER.Czytaj dalej Adrian/Dorota Niećko
Billboard firmy Adrian może naruszać zasady prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów - uznała Komisja Etyki Reklamy w uchwale. Odniosła się w ten sposób do skargi, jaka wpłynęła na kampanię producenta rajstop ze Zgierza.

Chodzi o billboardy z kobietą ubraną w koszulę oraz rajstopy, która leży na wznak, z wyciągniętą w stronę odbiorcy ręką. Z ręki wypływa kałuża krwi. Po lewej stronie kobiety znajduje się logo firmy Adrian oraz napis "kocha wszystkie kobiety”, a po prawej stronie napis "wszyscy słyszeli, ale nikt nie wysłuchał".

- Reklama jako element promocji wykorzystuje samobójstwo - uznał autor skargi do Komisji Etyki reklamy. - Fakt, iż krew jest widoczna jedynie w okolicy nadgarstka, jednoznacznie sugeruje samobójstwo poprzez podcięcie żył (i uważam, że w ten właśnie sposób zrozumie to przeciętny odbiorca). O ile problem przemocy i samobójstw uważam za istotny i warty nagłośnienia, o tyle tutaj jest on wykorzystywany w celach reklamowych, co uważam za nieetyczne.

Co na to Adrian?

Przedstawiciele firmy w piśmie do KER prosili o uznanie skargi za bezzasadną. Tłumaczyli, że reklama zwraca uwagę na doniosły i ważny problem obecny w społeczeństwie, jednocześnie nie robiąc tego w sposób wulgarny, nawołujący do agresji lub przemocy. Podkreślali, że przekaz reklamy wskazuje na doniosłe względy społeczne oraz konieczność przykładania większej wagi do profilaktyki zdrowia psychicznego.

KER: narusza m.in. dobre obyczaje

Komisja uznała, że reklama może naruszać standardy prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów.

- Niewątpliwie doszło do przekroczenia dopuszczalnych w ramach obowiązujących standardów reklamowych granic wykorzystania zaburzeń psychicznych, jakimi są depresja oraz myśli samobójcze - czytamy w uchwale KER.

Jak zaznacza Piotr Kwiecień, dyrektor generalny KER. Komisja wydała orzeczenie, nie ma natomiast możliwości ukarania firmy czy nakazania wycofania reklamy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Komisja Etyki Reklamy o billboardach firmy Adrian: narusza dobre obyczaje i odpowiedzialność społeczną. Adrian: chodzi o względy społeczne - Dziennik Łódzki

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany