Kolejny etap remontu torowiska rozpocznie się w połowie czerwca ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Taki termin deklaruje wykonawca

Kiedy znów ruszą prace?

Wiemy, kiedy rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii tramwajowej numer 41 w Pabianicach i Ksawerowie.

- Wykonawca zadeklarował, że rozpocznie prace 15 czerwca - mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Niedawno urząd twierdził, że prace ruszą jeszcze w maju, ale nie udało się. Już wtedy prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz wspominał, że w związku z epidemią koronawirusa wykonawca ma problem z dostawą towaru z zagranicy. Chodziło tu zwłaszcza o podstacje trakcyjne, które miały przypłynąć drogą morską. Ma to też spowodować przesunięcie terminu zakończenia inwestycji z jesieni 2021 roku na początek 2022 roku.

Jakie będą etapy?

Wiadomo także, o czym wykonawca wspomniał podczas przedstawiania wstępnej koncepcji remontu, że prace są etapowane i najpierw mają być przeprowadzone tam, gdzie torowisko jest wydzielone. W Pabianicach jest to torowisko wzdłuż ulicy Łaskiej, a także Warszawskiej od ul. Świetlickiego aż do granic miasta. Właśnie na tych odcinkach wraz z pętlą z przy ul. Wiejskiej torowisko już kilka miesięcy temu zostało rozebrane. Potem prace wstrzymano.

O szczegółową informację dotyczącą przebiegu prac poprosiliśmy wykonawcę. Nie wiadomo także, jakie utrudnienia w mieście to spowoduje. Urząd na razie nie zna szczegółów, ale poinformuje o nich odpowiednio wcześniej.

Zakres inwestycji

Główna ulica Pabianic, czyli ulica Zamkowa-Stary Rynek-Warszawska zyska nową jezdnię, która będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Po środku znajdzie się wspólny pas autobusowo - tramwajowy (w ulicach Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej).

Z ul. Zamkowej zostanie zerwana stara kostka brukowa, na którą narzekają kierowcy.

Na przystankach pojawią się tablice elektroniczne, które poinformują pasażerów o aktualnym czasie przyjazdu autobusu lub tramwaju.

Wzdłuż ulicy Zamkowej i Stary Rynek wybudowana zostanie asfaltowa droga rowerowa.

Przebudowana będzie także pętla tramwajowa przy ul. Wiejskiej, a w okolicy pętli Duży Skręt powstanie parking rowerowy.

Na skrzyżowaniach wprowadzony zostanie priorytet przejazdu dla tramwajów.

Modernizacja linii tramwajowej numer 41 ma pochłonąć ponad 173 mln zł, w tym blisko 100 mln zł dofinansowań.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Fogiel: bon-moty Korwin-Mikkego nie naprawią ekonomii

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie