Kolejny etap remontu torowiska rozpocznie się w połowie czerwca ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Udostępnij:
Taki termin deklaruje wykonawca

Kiedy znów ruszą prace?

Wiemy, kiedy rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii tramwajowej numer 41 w Pabianicach i Ksawerowie.

- Wykonawca zadeklarował, że rozpocznie prace 15 czerwca - mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Niedawno urząd twierdził, że prace ruszą jeszcze w maju, ale nie udało się. Już wtedy prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz wspominał, że w związku z epidemią koronawirusa wykonawca ma problem z dostawą towaru z zagranicy. Chodziło tu zwłaszcza o podstacje trakcyjne, które miały przypłynąć drogą morską. Ma to też spowodować przesunięcie terminu zakończenia inwestycji z jesieni 2021 roku na początek 2022 roku.

Jakie będą etapy?

Wiadomo także, o czym wykonawca wspomniał podczas przedstawiania wstępnej koncepcji remontu, że prace są etapowane i najpierw mają być przeprowadzone tam, gdzie torowisko jest wydzielone. W Pabianicach jest to torowisko wzdłuż ulicy Łaskiej, a także Warszawskiej od ul. Świetlickiego aż do granic miasta. Właśnie na tych odcinkach wraz z pętlą z przy ul. Wiejskiej torowisko już kilka miesięcy temu zostało rozebrane. Potem prace wstrzymano.

O szczegółową informację dotyczącą przebiegu prac poprosiliśmy wykonawcę. Nie wiadomo także, jakie utrudnienia w mieście to spowoduje. Urząd na razie nie zna szczegółów, ale poinformuje o nich odpowiednio wcześniej.

Zakres inwestycji

Główna ulica Pabianic, czyli ulica Zamkowa-Stary Rynek-Warszawska zyska nową jezdnię, która będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Po środku znajdzie się wspólny pas autobusowo - tramwajowy (w ulicach Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej).

Z ul. Zamkowej zostanie zerwana stara kostka brukowa, na którą narzekają kierowcy.

Na przystankach pojawią się tablice elektroniczne, które poinformują pasażerów o aktualnym czasie przyjazdu autobusu lub tramwaju.

Wzdłuż ulicy Zamkowej i Stary Rynek wybudowana zostanie asfaltowa droga rowerowa.

Przebudowana będzie także pętla tramwajowa przy ul. Wiejskiej, a w okolicy pętli Duży Skręt powstanie parking rowerowy.

Na skrzyżowaniach wprowadzony zostanie priorytet przejazdu dla tramwajów.

Modernizacja linii tramwajowej numer 41 ma pochłonąć ponad 173 mln zł, w tym blisko 100 mln zł dofinansowań.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mamusie, matule, mateczki...

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie