Kolejne tramwaje łódzkiego MPK poszły na złom

Jacek Zemła
Jacek Zemła
40-letnie wagony kończą służbę w łódzkim MPK MPK-Łódź
10 kolejnych wagonów tramwajowych typu Konstal 805Na opuściło zajezdnię przy ul. Telefonicznej. Kupiła je firma zajmująca się złomowaniem takich pojazdów.

10 kolejnych wagonów tramwajowych typu Konstal 805Na opuściło zajezdnię przy ul. Telefonicznej. Kupiła je firma zajmująca się złomowaniem takich pojazdów. Były to wagony wyprodukowane w latach 1978 - 1984, których stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia. Przede wszystkim ich pudła były już mocno skorodowane, a remont byłby w tym przypadku nieopłacalny. Tym bardziej, że łódzkie MPK stawia obecnie na tabor niskopodłogowy i zamierza stopniowo wycofywać z eksploatacji nielubiane przez pasażerów właśnie za wysokie stopnie w wejściach wagony 805 Na.
- Przed sprzedażą nasi mechanicy wymontowują z wagonów cenne dla nas wyposażenie, m.in. silniki i stojaki na biletomaty - mówi Agnieszka Magnuszewska, rzecznik MPK-Łódź. - Taki ogołocony wagon nadal waży jednak ok. 14,5 tony i jest łakomym kąskiem dla firm, które kupują je od nas i tną na złom.
Na chętnych czekają wciąż dwa wycofane z ruchu wagony przegubowe typu GT6. Został ogłoszony przetarg na ich sprzedaż.

Czym jest Fundusz Odbudowy i Krajowy Plan Odbudowy?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie