Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejne plany Widzewa, dotyczące planów rozwoju klubu w zakresie marketingu, PR-u oraz komunikacji z kibicami

(bart)
Działacze Widzewa mają swoje plany wobec kibiców
Działacze Widzewa mają swoje plany wobec kibiców łukasz kasprzak
Na stadionie przy al. Piłsudskiego 138 odbyła się konferencja prasowa dotycząca planów rozwoju Widzewa, choć tym razem dotyczyły one kwestii, nie związanych bezpośrednio ze sportowymi aspektami funkcjonowania drugoligowego zespołu piłkarskiego.

Władze Widzewa zdają sobie sprawę, że rozwój sportowy klubu musi mieć silne podstawy organizacyjne i biznesowe. Podczas konferencji zaprezentowano więc założenia koncepcji ,,Widzew bliżej'', wokół której zbudowane zostaną podstawy klubu w zakresie marketingu, PR-u oraz komunikacji z kibicami.

Celem klubu na najbliższe dwanaście miesięcy jest to, aby Widzew był obecny w codziennym życiu swoich kibiców - aby towarzyszył dzieciom w szkole, aktywnie uczestniczył w życiu miasta i regionu, włączał się w szereg akcji charytatywnych i społecznościowych. Rozwinięte zostaną kanały kontaktu kibica z klubem, aby zapewnić lepszą obsługę dla naszych kibiców. - Chcemy, aby realizacja tych projektów pozwoliła nam wykorzystać szanse, jakie daje niespotykane zaangażowanie kibiców w odbudowę klubu. Poprzez realizację projektów w koncepcji "Widzew bliżej" wzmocnimy podstawy do dalszej odbudowy klubu, lepiej poznamy społeczność fanów łódzkiego klubu, nie tylko w kontekście dnia meczowego, ale w szczególności w dniach pozameczowych. Dostarczymy naszym kibicom interesujące ich produkty i usługi, zapewniając tym samym dywersyfikację źródeł przychodów dla klubu oraz nawiązując współpracę z lokalnym biznesem, stanowiącym podstawę przychodów kategorii super VIP - powiedział prezes Widzewa Przemysław Klementowski.

Widzew bliżej kibiców
Podstawowym założeniem koncepcji ,,Widzew bliżej'' jest możliwie jak najszersze otwarcie się klubu na potrzeby kibiców - tak, by oferować im produkty i usługi, dzięki którym będą mogli je realizować, ale zarazem wspierać klub. - Chcemy, aby Widzew był obecny w życiu swoich fanów na co dzień. Z jednej strony, będziemy rozwijać ofertę produktów stricte klubowych, z drugiej - będziemy współpracować z firmami, które są w stanie zapewnić ciekawe produkty i usługi dla kibiców Widzewa. Podstawą dla nas będzie to, aby budować płaszczyznę do współpracy kibiców z klubem, klubu z biznesem i biznesu z kibicami, w której korzyści będą odnosić wszystkie strony - powiedział Marcin Tarociński, dyrektor ds. PR-u i komunikacji Widzewa. - Widzew bliżej to oczywiście nie tylko projekty biznesowe. Zdajemy sobie sprawę, że na klubie takim, jak Widzew spoczywa duża odpowiedzialność społeczna. Angażujemy się w pomoc w szeregu akcji charytatywnych i społecznych. Chcemy, aby działania klubu w tym zakresie były bardziej usystematyzowane - dodał.
Klub chce aktywnie uczestniczyć w życiu miasta i regionu. W tym celu klub złożył swoje projekty w budżecie obywatelskim województwa łódzkiego. Z jednej strony mają one wspomóc promocję Widzewa w województwie łódzkim poprzez spotkania w regionie, a z drugiej - zaprosić regiony województwa łódzkiego do zaprezentowania się przed meczami. Widzew chce pełnić swoją rolę w integrowaniu i promowaniu Łodzi oraz województwa.

Miasta Widzewa
Kolejną formą wyjścia do kibiców będzie projekt "Miasta Widzewa". Będzie to sieć lokalnych punktów partnerskich oficjalnego sklepu Widzewa, w których będzie można kupić klubowe gadżety. - Widzew jest klubem o zasięgu ogólnopolskim, więc jesteśmy zobowiązani do tego, by kibice mogli nabyć nasze produkty nie tylko w Łodzi. Na razie mamy podpisane dwie umowy z miastami partnerskimi: Sieradzem i Opocznem. Do końca roku takich umów powinno być dziesięć - powiedział Jurand Wawrzonkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży.

Odświeżona strona i aplikacja mobilna
Odbudowa i dynamiczny rozwój klubu muszą nieść ze sobą również rozwój struktur klubu, aby zapewnić właściwą obsługę wszelkich spraw zgłaszanych przez kibiców różnymi kanałami. Widzew chce być bardziej dostępny dla kibiców. W przerwie zimowej przebudowana zostanie strona internetowa, stworzone zostaną nowe wersje językowe serwisu, kibicom udostępnione zostaną narzędzia do skutecznego kontaktu z klubem, w którym każda ze zgłaszanych spraw uzyska swój numer i status, który będzie można śledzić.

Rozwój kanałów komunikacji klubu rozpoczęto od prezentacji aplikacji mobilnej Widzewa Łódź, która już jest dostępna w sklepie Google Play -> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.widzew.fdt.and. - Bardzo cieszymy się z współpracy, którą podjęliśmy z klubem i z uzyskanych efektów. W procesie powstawania aplikacji udział brali również kibicie Widzewa, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami na jej rozwój, za co bardzo im dziękujemy - powiedział Damian Urbańczyk z firmy FiveDotTwelve.
Aplikacja Widzewa jest najbardziej rozbudowaną aplikacją tego typu na rynku polskim. Obecnie w sklepie Google Play jest dostępna do ściągnięcia wersja na platformę Android. Wersja dla systemów iOS zostanie upubliczniona w ciągu miesiąca.
W aplikacji znajdują się moduły znane z strony Widzewa, takie jak moduł aktualności, terminarz rozgrywek z podziałem na kolejki czy moduł multimediów. W aplikacji znajdą się również niespotykane nigdzie indziej funkcjonalności. Pozwala ona na oglądanie transmisji meczów na żywo. Za jej pomocą można zakupić i opłacić bilety, wybierając sektor i miejsce. Użytkownicy posiadający karnety mają możliwość zwalniania swoich miejsc w sytuacji, kiedy wiedzą, że nie pojawią się na wybranym meczu, a wygenerowany kod mogą łatwo za pomocą aplikacji przekazać wybranej osobie. Aplikacja posiada również wbudowany skaner karnetów. Dzięki niemu możemy sprawdzić m.in. informacje, takie jak sektor, miejsce przypisane do niego oraz status.

- Rozbudowaną funkcjonalnością, która z pewnością również będzie użyteczna dla kibiców Widzewa są notyfikacje push. Aplikacja pozwala wybierać kanały informacyjne, do których możemy się zapisywać. Znajdziemy tam kanał aktualności, komunikatów ogólnych, informacje o udostępnieniu galerii zdjęć i video z meczu, a także kanał dla osób, które nie mogą oglądać transmisji, W planach rozwoju są również moduły, takie jak sklep Widzewa, rozszerzenie funkcjonalności obsługi karnetów i moduł gramifikacji, który pozwoli użytkownikom typować wynik meczu - dodał Damian Urbańczyk.

Kolejne badanie ankietowe

Celem klubu na najbliższe dwanaście miesięcy jest również rozbudowa bazy kibiców Widzewa, a szczególnie - pogłębienie wiedzy na ich temat. Klub uruchomi w tym tygodniu kolejne badanie ankietowe dotyczące różnych aspektów funkcjonowania klubu. Od poprzedniego będzie je różniło to, że będzie można wybrać zarówno formę anonimową, jak i jawną badania. Takie podejście pozwoli budować bazę wiedzy o kibicach, sprawdzać jak zmieniają się ich preferencje.

Widzew.market

Widzew.market będzie platformą handlową dla kibiców Widzewa, za pośrednictwem której można będzie nabywać produkty i usługi z różnych branż. Projekt unikalny i innowacyjny, bo stworzony zostanie sklep internetowy, w którym kibice Widzewa będą mogli dokonać zakupów niezwiązanych z marką Widzewa. Założenia są takie - jeśli kibic Widzewa kupuje coś przez Internet to w pierwszej kolejności sprawdza dostępność w serwisie Widzew.market, bo tam kupi produkty najlepszych marek w dobrych cenach, a jednocześnie wesprze Widzew.
We współpracy z wieloma producentami klub zamierza zapewnić szeroki katalog dostępnych produktów z bardzo różnych branż takich jak odzież, elektronika, wyposażenie domu, zabawki. W dalszej kolejności w ramach Widzew.market będą również oferowane usługi lokalnych firm, a nawet tablica ogłoszeń drobnych dla kibiców Widzewa. - Pomysł na cały projekt wywodzimy z analizy bazy kibiców Widzewa. Spośród ponad 52 tys. zarejestrowanych użytkowników blisko 24 tys. skorzystało z oferty klubu dokonując zakupu biletu, transmisji lub w sklepie widzew.com płacąc przez Internet. Internauta w Polsce średnio wydaje na zakupy przez Internet około 250 euro rocznie. Przekłada się to na około 25 mln zł wydawanych przez kibiców Widzewa, którzy chociaż raz dokonali zakupu przez Internet. Idąc dalej - kibice Widzewa w ciągu dwóch pierwszych miesięcy sprzedaży wydali ponad 1 mln zł na piwo "Robotnicze", za chwilę kibice Widzewa, których posiadamy w bazie danych, wydadzą blisko 1 mln zł na zmianę opon - powiedział Sławek Rosak, kierownik projektu Widzew.market. - Społeczność kibiców Widzewa jest więc bardzo wartościową grupą zakupową. W ramach Widzew.market będziemy w stanie zapewnić naszym kibicom dostępność produktów i usług, które już zakupują. Ograniczając nakłady na promocję i reklamę będziemy w stanie stworzyć atrakcyjną cenowo ofertę. Dobre produkty, w dobrych cenach, z jednoczesnym wsparciem klubu to jest nasz przepis na sukces projektu Widzew.market - dodał.

Klub celowo ogłasza projekt wcześniej, żeby kibice Widzewa mieli okazję się z nim oswoić i w ramach przygotowywanego badania wskazać najważniejsze branże, które powinien uwzględnić w platformie handlowej. - Jestem przekonany, że po transmisjach w systemie pay-per-view i piwie "Robotniczym", Widzew.market stanie się kolejnym projektem, w którym Widzew jest w stanie osiągać przychody ze źródeł niezwiązanych ze swoją podstawową działalnością. W moim odczuciu Widzew.market to projekt o największym potencjale - powiedział Tomasz Sadłecki, dyrektor projektów klubowych w Widzewie.

Uruchomienie platformy Widzew.market nastąpi do końca października tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany