Kolejna podwyżka. Bilety MPK Łódź będą najdroższe w Polsce! Po mieście Łodzi samochodem taniej...

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Podróż tramwajem w Łodzi niedługo będzie dobrem luksusowym...
Podróż tramwajem w Łodzi niedługo będzie dobrem luksusowym... Krzysztof Szymczak
Od października będziemy płacić horrendalne sumy za wątpliwą przyjemność podróżowania łódzkimi tramwajami i autobusami.

Od października będziemy płacić horrendalne sumy za wątpliwą przyjemność podróżowania łódzkimi tramwajami i autobusami. Władze miasta zadbały o to, aby druga już w tym roku podwyżka cen w ekspresowym tempie znalazła się na sesji Rady Miejskiej. W środę głosami radnych rządzącej miastem Koalicji Obywatelskiej i Nowej Lewicy przegłosowano podwyżki cen biletów o 10 procent. Ma ona wejść w życie 1 października. Po tej zmianie Łódź będzie miała najwyższe ceny biletów komunikacji miejskiej w Polsce przy jednocześnie najgorszej jakości usług.

Zamknięte od lat sześć najważniejszych linii tramwajowych (Doły, Koziny, Zdrowie, Marysin, Chojny i Dąbrowa Niższa), najstarszy tabor tramwajowy liczący sobie nawet 60 lat (niemieckie wagony Duwag GT8), przerdzewiałe niemal na wylot wagony Konstal wyprodukowane w latach 70. i 80. ubiegłego wieku i najmniejsza w kraju średnia prędkość jazdy tramwajów (15,6) - tak wygląda rzeczywistość łódzkiego MPK. Oczywiście to nie jest wina przedsiębiorstwa, bo inwestycje w tabor czy remonty linii są sprawą miasta. Łódź jednak od lat ma inne priorytety - buduje się stadiony, woonerfy, trasę Górna, a komunikacja miejska leży. Przykładem niech będzie trwający trzy miesiące „remont” torów na Teofilowie, gdzie stare słupy z betonu zamienione na równie stare tylko ze stali, a tory połatano odcinkami wstawiając w najgorsze miejsca kawałki nowych szyn. W efekcie tramwaje nie przyspieszyły ani o jotę, bo żadnego odcinka nie wyremontowano porządnie.

Od lat nie ma też woli, aby tramwaje miały szybszy przejazd na światłach. Niemal na każdym skrzyżowaniu stoją po kilka minut, bo samochody muszą przejechać pierwsze. W innych miastach, szczególnie w Warszawie, komunikacja ma priorytet, a nadjeżdżający tramwaj powoduje że na sygnalizatorach dla aut natychmiast zapala się czerwone światło. Obrazu upadku komunikacji w Łodzi dopełniają pomazane szyby w tramwajach, skrajnie niewygodne siedzenia i bezsensownie ułożone rozkłady jazdy.

I za ten standard usług łodzianie będą teraz płacić najwięcej w Polsce. Po podwyżce za najtańszy bilet 20-minutowy, ważny z powodu remontów 40 minut, kosztować będzie 4,40. W Warszawie za 20-minutowy bilet trzeba zapłacić 3,40, a w Krakowie 4 złote. Za bilet 60-minutowy w Łodzi trzeba będzie dać 5,60. W Warszawie bilet ważny 70 minut kosztuje 4,40, a w Gdańsku 75-minutowy 4,80. W Łodzi nie ma biletów czasowych dłuższych niż 60 minut, co w innych miastach jest nie do pomyślenia. W rezultacie jadąc nawet jednym autobusem, np. 96C pasażerowie muszą kasować dwa bilety, bo przejechanie całej jego trasy zajmuje 88 minut.

To także sposób na wyciąganie pieniędzy od ludzi, podobnie jak skrócenie ważności biletu dobowego do godz. 24, co w innych miastach nie występuje, a bilet dobowy, jak sama nazwa wskazuje ważny jest 24 godziny od skasowania.

Bardzo drogie będą także łódzkie migawki. Po podwyżce miesięczny na wszystkie linie kosztować będzie 168 złotych, podczas gdy w Warszawie cena takiego biletu, ważnego także na metro i koleje wynosi 110 zł, w Gdańsku 109 zł, a w Krakowie 148 zł.
Komunikacja miejska w Łodzi traktowana jest przez władze po macoszemu. Nie inwestuje się w nią od wielu lat, za to robi się wiele, by zniechęcić łodzian do korzystania z transportu publicznego. Najnowsza podwyżka sprawi, że zdecydowanie taniej będzie poruszać się po mieście własnym samochodem niż MPK. Do tego mimo korków będzie to opcja szybsza i wygodniejsza, bo bez tułania się po przystankach. Mniej pasażerów to pretekst do kolejnego cięcia kursów. A potem zdziwienie, że Łódź wyludnia się najszybciej w Polsce...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak unikać informacyjnego przeładowania? Zobacz program 3 sposoby NA

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Ciekawy artykuł, co? O bilecikach, które zdrożeją w przyszłości.

Ale pod artykułem, że BRAKUJE LEKARZY I NIE MA KOMU ROBIĆ OPERACJI cisza. Mało ciekawe. Nie było pisowskiego zlecenia na hejt.
R
Rem
8 września, 12:42, Gość:

Napiszcie coś o willach hanki z kąd ma hajs na to

8 września, 19:37, Gość:

No to napisz kłamco. Nie ma żadnych willi. Ale pisz...

Mylisz z palacami Obajtka trollu z LDZ zmotoryzowani pseudo łodzianie

z
zer
ciekawe kto te bilety będzie sprawdzał bo już teraz nie ma komu tak się traktuje źle kontrolerów biletów...
G
Gość
8 września, 19:37, Gość:

ale propaganda ale zapomnieliście dodać że bilet w Łodzi jest ważny 40 min a gdzie indziej 20 min a remontu w Łodzi sie szybko nie skończą i dlatego pewnie ta podwyżka bo 40 min ważności jest...

Nie, oni nie zapomnieli. Oni celowo kłamią.

chlup

G
Gość
8 września, 12:41, Swietlana:

Ja pszyjehala z ukraina ale w tej polszy bieda az piszczy ja wracac do siebia

Piedrolisz przygłupie

G
Gość
8 września, 12:42, Gość:

Napiszcie coś o willach hanki z kąd ma hajs na to

No to napisz kłamco. Nie ma żadnych willi. Ale pisz...

G
Gość
ale propaganda ale zapomnieliście dodać że bilet w Łodzi jest ważny 40 min a gdzie indziej 20 min a remontu w Łodzi sie szybko nie skończą i dlatego pewnie ta podwyżka bo 40 min ważności jest...

Nie, oni nie zapomnieli. Oni celowo kłamią.
G
Gość
8 września, 15:46, Gość:

"Przestarzałe tramwaje z Niemiec, utracone fundusze z Unii Europejskiej i chaos w miejskich spółkach, czyli kulisy 10 - letnich rządów prezydent Hanny Zdanowskiej w Łodzi". Więcej poniżej:

https://vod.tvp.pl/video/magazyn-sledczy-anity-gargas,15102020,50033771

https://vod.tvp.pl/video/magazyn-sledczy-anity-gargas,12112020,50459676

Pierdy.

P
PIS=ZŁODZIEJSTWO
Ziemła nie wiem skad podwyżki cen biletów wiec atakuje opozycje
Ł
Łodzianin
"Najbogatsze miasto", to i najdroższe bilety, skąd zdziwienie? A, że do okoła na osiedlach brud zalega od zimy, w zasadzie ubiegłorocznej jesieni... czy to ważne.
G
Gość
"Od lat nie ma też woli, aby tramwaje miały szybszy przejazd na światłach. Niemal na każdym skrzyżowaniu stoją po kilka minut, bo samochody muszą przejechać pierwsze" - wyjątkowe brednie.

Priorytet dla tramwajów jest na każdym skrzyżowaniu z linią tramwajową. Wystarczy popatrzeć na sygnalizatory. Często ten priorytet ma postać absurdalną. Nie działa? To może trzeba jeszcze dołożyć sygnalizatorów albo zawęzić więcej ulic ? A może zwyczajnie wystarczy zatrudnić fachowców. Ale takich prawdziwych a nie fachowców " po linii " partyjnej albo " społeczników " ?
Ł
Łodzianin
8 września, 12:35, Gość:

ale propaganda ale zapomnieliście dodać że bilet w Łodzi jest ważny 40 min a gdzie indziej 20 min a remontu w Łodzi sie szybko nie skończą i dlatego pewnie ta podwyżka bo 40 min ważności jest

A ty myślisz że jak tak "promocja" na 40 min się skończy to ceny biletów pójdą w dół ????? Na pewno nie tylko tak już zostanie

G
Gość
8 września, 12:45, POMYLONY:

HANIA KOCHAMY CIĘ W KOLEJNYCH WYBORACH MASZ ZAMIAST 70% GŁOSÓW 90%

w kolejnych wyborach juz raczej nie wystartuje

P
POMYLONY
HANIA KOCHAMY CIĘ W KOLEJNYCH WYBORACH MASZ ZAMIAST 70% GŁOSÓW 90%
G
Gość
Kocham pis
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie