Kolejka po otwarciu urzędu w Pabianicach dla petentów ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Od 21 maja urząd wrócił do bardziej "normalnego" funkcjonowania

Kolejki przed urzędem

Od 21 maja Urząd Miejski w Pabianicach wrócił do bezpośredniej obsługi klientów. W głównym budynku pabianickiego magistratu przy ul. Zamkowej jednocześnie może przebywać 8 osób. Pierwszego dnia powrotu do względnej normalności przez budynkiem urzędu ustawiła się kolejka kilkunastu osób. Niektórzy czekali siedząc na ławkach przed magistratem i tracili cierpliwość.

- Przyszedłem zapłacić rachunki, ale widzę, że będą musiał postać. Moja mama nie może robić przelewów przez internet, więc czekałem na otwarcie kas. Nie rozumiem czym różni się kasjerka w urzędzie od tych w marketach czy bankach. Tu także mogły założyć rękawiczki i maseczki, żeby normalnie pracować - denerwował się stojący w kolejce mężczyzna.

Urząd tak naprawdę otwarty był przez cały czas, od wybuchu epidemii, ale wizyty można było umawiać jedynie telefonicznie. Zachęcano także petentów do załatwiania spraw przez internet, robienia przelewów przez internet itp. Nie każdy jednak posiada dostęp do łącza. Dlatego, kiedy otworzono kasy i drzwi magistratu, zrobiła się kolejka.

Ograniczono również liczbę osób, które mogą przebywać w budynkach urzędu. W tym przy ul. Zamkowej to 8 osób, przy ul. św. Jana 10 - 3 osoby, przy ul. Narutowicza 33 - 4 osoby (po dwie w każdym z wydziałów), przy Kościuszki 18 oraz 22 - po 2 osoby, a przy ul. św. Jana 4 - 6 osób.

Ścisły reżim

Petenci są zobowiązani do przestrzegania ścisłego reżimu sanitarnego. Podobnie urzędnicy. Wszyscy muszą mieć zasłonięte nos i usta, zachować odstęp, zdezynfekować dłonie przed wejściem lub założyć rękawiczki. Mają także mierzoną temperaturę ciała.

Osoby z gorączką lub infekcjami nie są wpuszczane.

Urząd Miejski czynny jest w godzinach 8 -16, we wtorki 8 -17, w piątki 8 -15.

- Nadal rekomendujemy załatwianie wszelkich spraw drogą elektroniczną lub telefonicznie i ograniczenie osobistych wizyt do niezbędnego minimum. Do bezpośredniej obsługi mieszkańców wracają też miejskie jednostki organizacyjne - mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Google posłuchał klientów.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie